Oefeningen voor de ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urbs

Oefeningen voor de ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 17:07

Ik heb een paar oefeningen opgekregen van mijn paardrijlerares, om je houding te verbeteren, meer balans, meer spierkracht enzo.. Wie weet er nog wat oefeningen voor mij? Het liefste oefeningen waar je geen paard voor nodig hebt, zodat ik ook thuis kan blijven oefenen. Ik hoop op reacties! Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:15

Op een balkje gaan staan en dat naar voren en naar achteren laten rollen zonder dat je je evenwicht verliest(balans). touwtje springen (betere conditie, sterke beebspieren). Buikdansen. niet lachen. op een paard beweegt je bovenlichaam en onderlichaam soms in andere richtingen ten op zichte van elkaar. Dat moet je in je taille regelen.
Op een krukje oefenen kruis aan te trekken (achterpoten van het krukje omhoog krijgen. Je moet dan met je armen over elkaar gaan zitten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:51

proberen al je lichaamsdelen{ armen,benen,voeten,handen,vingers,tenen} afzonderlijk van elkaar te bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:50

Body balance! Veel sportscholen hebben dit nu opgenomen in hun lesprogramma.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:18

Jippie schreef:
Body balance! Veel sportscholen hebben dit nu opgenomen in hun lesprogramma.

Hmmm... klinkt goed! Dat lijkt mij ook wel wat, eens kijken of er hier een sportschool is die dat aanbiedt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:33

Je motoriek moet je proberen te verbeteren en verfijnen. Dat zijn een van de belangrijkste dingen om goed te leren paardrijden. Daarnaast zijn concentratieoefeningen ook heel erg goed.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:57

Pipo schreef:
Je motoriek moet je proberen te verbeteren en verfijnen. Dat zijn een van de belangrijkste dingen om goed te leren paardrijden.

Haha! Toch Jan Gademan maar eens vragen... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:58

Aimee schreef:
:D Toch Jan Gademan maar eens vragen... Knipoog

Doe dat nou eens joh Haha!

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:20

Ik vind Yoga wel nuttig. Je leert daarbij heel bewust je lijf te bewegen. Dus alleen die spieren aanspannen die je ook daadwerkelijk nodig hebt, de rest hou je ontspannen. Dat is wat je ook op je paard over wil brengen. Het hele zweverige er aan vind ik persoonlijk niet zo leuk.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:37

Ik loop een keer in de week 10km, ik fiets veel en zit sinds kort op yoga maar dan gewoon in een verenigingsgebouw.
Dan kom je goed tot ontdekking waar je 'vastzit' Scheve mond Lachen

Ik heb ooit een lijstje stretchen afgewerkt voordat ik begon met rijden ,
stond overigens in een oude P&S meen ik?

Ik wist niet wat bodybalance was maar nu wel!

Citaat:
Body balance is een Body & Mind groepsfitness les. Deze les maakt gebruik van het traditionele Yoga, Tai Chi en Pilates. Onderdelen van Body balance zijn gecontroleerd ademhalen, flexibiliteit, statische kracht, concentratie en meditatie. Deelnemers aan Body balance merken al na een paar lessen, een toename in kracht van de rompspieren waardoor zij beter in staat zijn een correcte lichaamshouding aan te nemen. Daarnaast zorgt Body balance voor een perfecte ontspanning van de schouder- en nekspieren.

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 09:51

Die ontspanning in de schouder- en nekspieren kan ik wel gebruiken sinds ik een laptop heb! Haha!

Maar helaas, om naast paardrijden nog een sport te gaan doen... daarvoor ontbreekt het me aan tijd en geld. Maar Body balance lijkt me erg nuttig!