rijfoto's Loryen & ik (en 'kwil graag commentaar)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Matthanja

rijfoto's Loryen & ik (en 'kwil graag commentaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 19:19

Mijn vader heeft vandaag even wat foto's gemaakt van m'n pony Loryen en mij. Lachen
Helaas heeft hij nog nooit van inzoomen gehoord..
Ik wil graag weten wat jullie er van vinden.. en ik wil ook wel graag commentaar want daar kan je alleen maar van leren!

Afbeelding

Een drafje..

Afbeelding

stappen volgens mij Bloos

Afbeelding

nog een drafje

Afbeelding

Een galopje (volgens mij heb ik m'n handen haast op schoot Bloos!)

Afbeelding

Een sprongetje Cool Ik wil ook graag commentaar over m'n houding tijdens het springen!

Afbeelding

Hals strekken Lachen

Afbeelding

En weer klaar

Ik hoop echt dat jullie je mening laten horen!!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:23

hey leuke foto's!
kep ni eg commentaar Tong uitsteken loor had mooi die eertjes naar vore tijdens het springe *LOL* is wel lief Lachen

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:24

Leuke pony!!
het is een beetje lastig commentaar te geven van "ver weg" foto's.
Probeer iig iets meer achterover te gaan zitten. heb je trouwens voor het sprongetje je beugels korter gedaan?
je kan evt nog iets meer naar voren buigen, en dus je handen verder nara zn hoofd toe doen.
verder vind ik het er netjes uitzien hoor!

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:41

Heey Matthanja!!

Jaja leuke pony is loryen toch he Haha!

Ik zal ff mijn commentaar geven, foto's zijn wel wat ver weg idd Knipoog

Ik vind dat je een beetje 'voorover' valt met rijden, je zit zeg maar een beetje krom naar voren gebogen, probeer daar een beetje op te letten Haha! Voor de rest ziet het er goed uit hoor!!! Haha!

XxxX Dorieke

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:46

Ziet er leuk uit Lachen
Kan het alleen niet zo goed zien op de foto's Scheve mond

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 19:46

jah ik weet het van m'n houding! Bloos ik zoek namelijk dubbeltjes in de bak en daar komt het door! Bloos!

En ik vind het ook heel jammer dat ze zo ver weg zijn.. 'khad nog zo uitgelegd hoe je moest inzoomen.. Frusty

Assiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:50

Super cool!!
Ik zou alleen proberen hem iets meer voorwaarts neerwaarts te rijden zodat hij zijn hoofd iets hoger houdt...

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:23

Het voornaamste wat ik zie zijn pianohandjes Haha!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:00

Let op dat je handen niet gaan steunen tijdens de dressuur maar ook tijdens het springen.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:03

ik vind wel moeilijk want je kunt het niet goed zien .. maar volgens moe je iets rechter gaan zitten *LOL* en bij springen niet gaan steunen Tong uitsteken
maar ik vind het leuke foto's je hebt een leuk paardje *LOL*
en voor de rest ziet het er netjes uit Tong uitsteken

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:22

Die *galopfoto* is een draffoto Knipoog
Maar voor de rest ziet het er leuk uit! Probeer hem alleen iets meer aan elkaar te rijden Knipoog

Jimmy_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:09

als je gaat springen ( ik kan het verkeerd zien) moet je je rug holler maken en je kont als het ware naar achter duwen
t spring makkelijker ik kan niet zien hoe strak de teugels zijn maar volgens mij hinder je hem niet
maar dat was wel zo'n beetje al het commentaar over het springen wat ik kan zeggen(ik spring wel vaak, ik heb ook lessen, maar als ik iets verkeerds zeg, corrigeer me dan aub Haha!) heel veel plezier je beesiej ziet er toppiej uit en lijkt t echt leuk te vinden Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:21

Probeer met springen je kont meer naar achteren te doen, dat je rug niet bol is. Eerder hol. En op die laatste dressuurfoto zie je dat ze er net tegenaan loopt. Je kunt haar beter dan iets dieper instellen.

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 20:33

bedankt voor de reacties!
Ik zal er aan gaan werken!!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:36

Volgens mij is die galopfoto gewoon draf Clown
Maar verder geef ik geen commentaar, kan het niet echt goed zien Knipoog

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 20:55

jah.. daar kwam ik ook achter!! ik ben de galopfoto vergeten te uploaden.. en heb er toen waarschijnlijk maar een ander voor neergezet Bloos

MarijkeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:44

ziet er goed uit!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:16

Heej leuke foto's hoor...Lachen echt heel leuk Je hep zekers een super mooie pony..Dat iedereen zegt van je houding..is wel een beetje waar..maar dat het ech super opvalt is ook weerniet zo..maar als je aan het rijdne bent..en je merkt het..dan moet je er gewoon proberen op te letten en dan zie je dat het vanzelf goed gaat..of je vraagt of iemand anders er eensop wil gaan letten ..dan zie je vanzelf het verschil..Knipoog Veel Suc6 met je paardje..Liefs Jolien

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:21

leuke foto's en leuke pony, je mag alleen wat meer rechtop zitten met rijden en je handen rechtop en hoger want je zet ze nu wel erg laag...
maar verder rijdt je netjes vind ik...
En met springen: Ik vind niet dat je een super mooie houding hebt maar hij is niet fout: je geeft mee, gaat mee en verder geen stoorfactors. het ligt denk ik ook wel een beetje aan de sprong van je paard dat je deze houding hebt, niet veranderen hoor je houding boven sprong, want zoals ik al zei niks mis mee verder... Knipoog

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:25

ik vind trouwens zoals een aantal mensen hier zeggen, niet dat je je handen meer naar voren moet doen met de sprong of je kont naar achteren, je springt maar 40 zoeits en je maakt geen noodsprong ofzo dus je hoeft er echt niet zo spectaculair op te gaan zitten, nergens voor nodig....
Beetje vreemd bijna op de hals gaan liggen met een sprongetje van 40 cm Nagelbijten / Gniffelen

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 22:31

Bedankt voor de reacties! Lachen
Ik weet dat dit maar een laag sprongetje was.. maar de foto's van de "hogere" sprongen waren allemaal mislukt.. Scheve mond dus vandaar dat ik toen deze maar plaatste. En ik heb zelf ook wel het gevoel dat als de sprongen hoger worden dat ik dan m'n handen wel verder naar voren plaats enzo.
En ik zal proberen om wat rechterop te gaan zitten.

Denken jullie dat er ook nog iets van een ras ofzo in zit?
Of denken jullie dat het een van-alles-in-een-pony is Haha!

Tijgertje86

Re: rijfoto's Loryen & ik (en 'kwil graag commentaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:22

Hey,
Wat leuk om Loryen hier op bokt tegen te komen, ze ziet er overigens erg goed uit.
In 1999/2000/2001 heb ik op Brown Sugar gereden. Die pony was net als Loryen in het bezit van fam. de Groot. Ze stonden eerst bij Paardensport centrum Sleen en later op manege de Hullen.
In die tijd heb ik ook nog op Loryen gereden, ze is een leuke pony!
Je foto's zijn leuk, blijf lekker zo doorijden!

Groetjes, Elise

Nikos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:20

hai,
Ik zie dat je twee hobby's hebt: pianospelen en paardrijden . Dat pianospelen zou ik niet op je paard doen, dus handjes rechtop!!
Ik weet dat paardrijden duus is, maar de centjes liggen niet op de grond

Verder vind ik het er best goed uit zien.
Voor het springen:
Beugels een beetje kortere. Knijp je bovenbenen tegen het zadel, dus niet gaan staan in het zadel. Zoek de steun bij je benen en niet door extra gewicht op je pony te leggen. Als je dit goed doet, dat breng je je bovenlichaam naar voren. Door het op de plaats houden van je dijen, zal je onderlichaam redelijk goed bij het zadel blijven en vlieg je met je lijf je paard niet voorbij. Maak je rug hol.
Handen iets mee naar voren, maar niet zo ver als je ze nu hebt. Als je bang ben, kan je best zijn manen pakken, maar zoek daar geen steun of evenwicht.
Ga niet op zijn hals leunen, maar handen naast de hals.

Niet al deze tips zijn bij jou van toepassing, want je vliegt je paard helemaal niet voorbij, maar het zijn wat algemene tips
Groetjes

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:49

Heeeeeel oud topic.
Hier dus een slotje.