Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en een chagrijnig baasje (en die laat dat ook heel duidelijk merken
). SmithsGirl schreef:het is denk ik ook gedeeltelijk een familie-iets.. Nova doet het ook wel eens... het sleutelwoord is idd geduld en afwisseling...

SmithsGirl schreef:nee, dat heeft ze niet... want je gaat geen strijd aan.. dus er valt ook niets te winnen...
Norita is denk ik net als Banjer... je moet MET haar willen werken, je moet niet willen dat ze klakkeloos doet wat je zegt...

dierenvriend schreef:paarden kennen zo ook hun puberteit en opstandige periodes. Het is niet vreemd dat, na een paar maanden, het paard sloom wordt, niet meer op de hulpen reageert enz. Het paard test zijn ruiter uit, dat is immers ook nieuw voor hem, onder het zadel, en dit kan een tijdje duren. Ik heb het ook met mijn eigen paard een paar weken gehad, niet meer vooruit willen, bokken enz. Nu, een half jaar later is ze weer bijgedraait en erg makkelijk. het is een periode, gewoon rustig blijven rijden, niet gaan schoppen en slaan, maar wel concequent blijven, jij gaat waar jij heen wilt en als ik jou was zal ik niet te veel van haar vragen. Rij niet te lang en stop zodra het goed gaat en veel belonen. groetjes
Coby schreef:Ik ben gek op karakterpaarden, paarden met een redelijk willetje. Maar dat willetje kan je soms erg chagrijnig maken.![]()
Afwisseling heeft ze genoeg, denk ik... Balkjes lopen heeft ze nog niet gedaan, omdat ikzelf denk dat ze met haar lompe voeten over de balken struikelt.
Ik heb heel erg veel geduld, maar het houdt een keer op.