Te ver in beugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biepje

Te ver in beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 18:11

Jaja, dit is echt een standaard topic en typisch voor beginners, maar ik begin het echt irritant te vinden en het is eigenlijk de eerste keer dat het me overkomt Bloos . Maar dus zeer irritant en zoals in de titel al vermeld: mijn voeten gaan de laatste tijd altijd te ver in de beugels Boos! . Nou zou ik zeggen, druk je hak uit en doe je beugels wat korter, maar daar ligt het dus niet aan... Dat is nou net het vreemde... Mijn instructrice ziet het ook niet, snapt het ook niet, want zij zegt net dat mijn beugels een goede lengte hebben, zelfs nog een gaatje langer mogen, en dat ik mijn hakken goed uitdruk... Persoonlijk vind ik het ontzettend irritant dat ik elke keer zo ver in die beugels ga, want dan gaan m'n teentjes naar buiten en werken mijn hulpen niet goed in. Weet iemand misschien een oplossing, want het begint me ongelooflijk te irriteren!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:15

Als je gladde beugels heb kan het daar wel aan liggen.. of doe schoenen met ribbels eronder aan (niet te breed want als je dan met je voeten tog te ver in de beugel kom kom je er niet meer uit!!)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:43

schuine beugelblokjes lukken ook welleens ooit?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 18:56

ja, maar het is niet mijn eigen paard (paard op half pension), dus kan ik natuurlijk niet veel veranderen aan het zadel/stijgbeugels...

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:57

anti-slip beugels? (niet met ribbels, maar met een soort van korrelige grijze structuur) en proberen je wreef te ontspannen als je je hak uitdrukt...

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 19:00

wreef? dat onderdeeltje aan mijn voet(?) ken ik niet...

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:02

Als je vraagt of je andere beugelblokjes mag kopen en ze daarna er weer uithaalt en de andere in doet zal het toch niet zo'n probleem zijn OK dan!
Ik zou ook schuine kopen en de hoge kant naar de buitenkant, dan houd je je voetjes recht Knipoog

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 19:29

syltje_777 schreef:
Als je vraagt of je andere beugelblokjes mag kopen en ze daarna er weer uithaalt en de andere in doet zal het toch niet zo'n probleem zijn OK dan!
Ik zou ook schuine kopen en de hoge kant naar de buitenkant, dan houd je je voetjes recht Knipoog

Dat is eigenlijk nog helemaal geen slecht idee ! Kan je zo'n blokjes gewoon over de eum andere bodem leggen? Het zou echt wel handig zijn *LOL* ! Dankjewel voor de tip Lachen ! Laat ik hem maar meteen toepassen!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:10

Biepje schreef:
Dat is eigenlijk nog helemaal geen slecht idee ! Kan je zo'n blokjes gewoon over de eum andere bodem leggen? Het zou echt wel handig zijn *LOL* ! Dankjewel voor de tip Lachen ! Laat ik hem maar meteen toepassen!

Ik snap het niet.......over dat andere bodem dingens Verward er zit toch zo een gat in het midden? nou aan die beugelblokjes zitten van die flappies die moet je erdoor heen drukken Was dit wat je bedoelde?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 21:13

ooooooooow, nee eigenlijk niet Haha! , maar de andere beugelblokjes kan ik er dan gewoon uitflappen en die zouden dus niet vast zitten? ga ik eens proberen...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:20

Als je beugels te glad zijn, kun je er inderdaad van die rubberen blokjes in doen.

Anders vermoed ik dat je je been teveel optrekt. Dan houd je geen druk op de beugel onder de bal van je voet en kan de beugel naar achteren schieten. Meestal klapperen ze dan maar wat als je voet er helemaal in zit. Benen laten afhangen dus.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:32

Eerst een paar rondjes zonder beugels rijden. Dan voelt het ineens anders als je ze aanneemt. Neem ander de teugels alleen onder je grote teen in het begin.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 21:33

Dat heb ik eigenlijk al geprobeerd... En mijn grote teen vond het niet zo tof...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:39

Lusitana schreef:
Eerst een paar rondjes zonder beugels rijden. Dan voelt het ineens anders als je ze aanneemt. Neem ander de teugels alleen onder je grote teen in het begin.

Teugels onder je grote teen.....heeel apart Haha!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 00:11

Biepje schreef:
wreef? dat onderdeeltje aan mijn voet(?) ken ik niet...

is bovenkant van je voet

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 00:14

nou, dankjewel allemaal! ik zal alles eens uitproberen, maar ik ben er zeker van dat het met jullie tips wel zal lukken! bedankt Lachen!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 03:07

Misschien moet je eens naar je zadel laten kijken door een deskundige zadelmaker. Het lijkt erop dat je niet in het dieptepunt van je zadel zit.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:39

marieketencate schreef:
Teugels onder je grote teen.....heeel apart Haha!

Hahahahaha OK dan!

Het lijkt erop dat je niet echt in balans op je paard zit.. Als je niet in het middenpunt zit kan dit aan je zadel liggen of aan je eigen zit.. Laat door iemand eens het "lijntje" laten nakijken. Oren schouder, bekken, enkel.
Wanneer je niet onafhankelijk zit en je benen hierdoor optrekt. zullen je beugels telkens blijven "wegschieten" onder je voet..

Kijk kritisch naar je zit.. Misschien los je er wat mee op.

Groetjes joyce

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:13

Knijp je niet met je knieen?? Dat deed ik wel en dan schoten mijn voeten er ook door en gingen mijn tenen ook naar buiten.. Probeer daar eens heel goed op te letten. Ik had het alleen in galop.. en je kan het jezelf afleren als je er veel op let.. en na een poosje gaat het dan goed.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:17

Ik weet het niet hoor, maar die schuine beugelblokjes vind ik vreselijk!! Volgens mij krijg je zowat rugpijn van........
Ik ga mee met Maaikelove: knijp je niet te veel? Als je goed op je beugels steunt (en dus niet op je knieen) wordt het vaak beter. Houd je beugels onder de bal van je voet, en probeer te veren in je enkels.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:56

Sorry van mijn typefpoutje, gelukkig heeft de rest het wel begrepen dat ik beugels bedoelde...

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:04

Kendra schreef:
Ik weet het niet hoor, maar die schuine beugelblokjes vind ik vreselijk!! Volgens mij krijg je zowat rugpijn van........
Ik ga mee met Maaikelove: knijp je niet te veel? Als je goed op je beugels steunt (en dus niet op je knieen) wordt het vaak beter. Houd je beugels onder de bal van je voet, en probeer te veren in je enkels.

Als jij er zowaar rugpijn van krijgt geeft dat dan misschien niet aan dat je niet helemaal goed zit? Niet verkeerd bedoeld ofzo maar die opmerking vroeg om response..Tong uitsteken

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:17

Mmm meningen over die schuine blokjes zijn echt verdeeld - mijn instructrice heeft er een vreselijke hekel aan omdat ze altijd roept dat het je balans eerder verstoort dan bevordert.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:37

Ik ben (uit eigen ervaring) ook niet zo weg van die schuine blokjes. Als je ze toch gebruikt laat dan wel even iemand kijken of ze goed zitten. Veel mensen hebben ze nl. precies vekeerd om.

Wat ik vaak gebruik als ik kinderen les geef is het volgende: ipv hakken naar beneden vertel ik ze dat ze zich voor moeten stellen dat ze met hun voeten plat op de grond staan. oha werkt dit veel beter omdat ze dan tegelijk hun hak meer uitdrukken maar ook met hun voeten naar de grond willen. Hierdoor stoppen ze met klemmen en wordt het been in zijn totaliteit langer. Als ze vanzelf dan niet hun hak uitdrukken, dan zeg ik: niet op je tenen staan, maar op je hele voet.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:38

Mijn mening is in iedergeval dat je waarschijnlijk even andere beugelblokjes moet aanschaffen, ik ben ook niet dol op schuine beugelblokjes, doe mij maar gewone platte. Die beugelblokjes zijn niet zo duur, als dat niet helpt kan je altijd nog wat anders proberen.