Verzamelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beauhanke

Verzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 17:50

Voor mij is het nog onduidelijk!

Welke bouw maakt het verzamelen voor een paard makkelijker?
Is dat een compact gebouwd paard of een vrij lang gebouwd paard?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:30

eh, waarom wil je dat weten?

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:40

lange rug en lage kruin maken het dacht makkelijker! ook is het mooi als het paard niet overbouwd is..

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:45

Ik dacht juist dat lange paarden er meer moeite mee hadden. Dit omdat met verzamelen de benen onder het lichaam gebracht moeten worden en een korter paard dit dus makkelijker kan. Een korter paard heeft dus wel meer moeite met de lengtebuiging.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:50

Een lang paard heeft over het algemeen meer moeite met verzamelen dan een kort paard. Logisch, als je er over na gaat denken. Een lang paard heeft veel meer lengte "onder" zich te brengen dan een korter paard, en het zal daardoor ook moeilijker voor een lang paard zijn. Natuurlijk zijn er overal uitzonderingen op, dus ik weet zeker dat er tig mensen zijn die een lang paard hebben die zn hoef niet omdraait voor een potje verzamelen, en dat er ook tig mensen zijn met een kort paard waarbij de verzameling maar niet wil lukken.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:00

Op zich maakt het niet heel veel uit, maar een pré is voordat je met de verzameling aan het werk gaat, dat je paard (heel) goed op de achterhand moet lopen, doen ze dit, kan elk paard in de verzameling

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:54

Mloui schreef:
Een lang paard heeft over het algemeen meer moeite met verzamelen dan een kort paard. Logisch, als je er over na gaat denken. Een lang paard heeft veel meer lengte "onder" zich te brengen dan een korter paard, en het zal daardoor ook moeilijker voor een lang paard zijn. Natuurlijk zijn er overal uitzonderingen op, dus ik weet zeker dat er tig mensen zijn die een lang paard hebben die zn hoef niet omdraait voor een potje verzamelen, en dat er ook tig mensen zijn met een kort paard waarbij de verzameling maar niet wil lukken.

Wat voor type paard is onlangs nog eerste geworden in de Grand Prix?

Hexagons Ollright: Afbeelding

Een typisch rechthoekig model met een lange rug Lachen

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:48

Ik rijd nu een heel lang paard die echt heel veel moeite heeft met verzamelen. Maar mn eigen paard is idd heel compact en goed gebouwd voor de verzameling maar die wil er niet aan. Ik denk dat het lange paard uiteidelijk werkwilliger is en sneller in de verzameling zal komen.

(handigheid van de ruiter/amazone werkt natuurlijk ook mee)

Djammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:12

Theoretisch is het voor een compact gebouwd paard makkeliker om te verzamelen.

Maar in de praktijk spelen er meerdere dingen een rol, denk hierbij aan inzet van het paard(werkwilligheid), mate van training, niveau van training, kwaliteit van de ruiter etc

Het is dus alles bij elkaar een compleet plaatje wat moet kloppen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 03:33

Elk paard kan verzamelen, dat heeft niets met de bouw te maken in mijn ogen.