Gelukkig ben ik niet erg hard gevallen! Het is nu de vierde keer van mijn paard, heb hem iets meer dan 2 jaar. De eerste twee keer werd ik gelanceerd, te derde keer schrok hij en sprong opzij en deze keer bokte hij en ik verloor mijn evenwicht en gleed langs zijn hals en de bakrand naar beneden. Een waarom???
Nou hij heeft heel soms na een half uur of drie kwartier hard werken de zin op. Daar kan ik me nog enigszins iets bij voorstellen. Hij loopt normaal fijn nageeflijk, maar gaat dan uit protest(?) met zijn hoofd trekken. Hij trekt me dan haast de teugels uit handen. Dat is toch zo'n vervelend tikje van hem! Maar dinsdag had ik les en toen begon hij al na 10 minuten zo te trekken. Dus ik moest van mijn instructrice de strijd maar aangaan. Teugels kort (erg kort) en als hij trekt been geven en zonnodig een tik met zweep er bij. Gevolg: steeds aangalloperen. Irritant!!!
.Na ongeveer drie kwartier mochten we even stappen, lange teugel. Daarna weer oppakken. Begon hij gelijk weer. Ik werd erg boos, teugels weer kort, been eraan en tik met zweep erachter aan. Toen werd paard boos. Gooit kont in de lucht, en als hij bokt, bokt hij vies!!
Ik zat nog op de grond en had hem met linkerhand aan de teugel vast, de zweep in de rechterhand. Ik was zooooooo kwaad dat ik hem in een reflex met die zweep een knal heb verkocht. Toen ben ik opgestaan heb de zweep omgedraaid en heb met de knop nog een keer een optater gegeven. Toen met de vlakke hand. Echt ik ben nog nooit zo over de rooie gegaan! De les was nog niet afgelopen, maar ik moest effe stoom afblazen, dus heb het paard uit de bak getrokken (letterlijk). Toen ze klaar waren ben ik er weer opgegaan. Heb van alles van hem gevraagd en hij gehoorzaamde perfect. Geen getrek aan teugels enz. Dus volgens mij heb ik het zo wel goed opgelost. Gisteren gereden, ging prima. Natuurlijk een beetje een deukje in het vertrouwen, maar niet ernstig.
Vandaag rijdt mijn instructrice hem. Maar ja, daar doet hij het zowiezo niet bij
. Zul je toch altijd zien. Wie herkent dit stomme gedoe met het hoofd en wat heb je er aan gedaan??? Of weet iemand een soortgelijk iets en waar het vandaan komt.
(Volgende week komt de tandarts, voor de zekerheid.)
Sorry voor dit lange verhaal, maar hoop toch op reacties??
Vast bedankt!