Als je paard je in de galop soms wat naar voren trekt dat je n beetje uit het zadel komt wat kan je dan doen?
Gewoon goed (diep) blijven zitten maar soms is dat zo lastig op rechts stukken is t eerder in voltes enz haast niet en het is alleen in galop
Vast bedankt voor de antwoorden
Marchador
Geplaatst: 28-10-04 12:05
belemmer je je paard niet teveel? geef je hem genoeg de ruimte? wat ik doe als mijn pony weer wat gaat trekken is toe geven dus even je hand iets naar voren steken en dit herhaal ik vaker zodat ik haar niet in de weg zit en zijn gewoon de ruimte heeft om door te galoperen
succes!
Chippp
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-04 12:23
iig bedankt ik weet niet.. ik denk het niet want op de voltes is het niet en dan heb k m meer bij me. Op rechte stukken laat ik hem volgensmij losser. Maar ik zal dr is op letten!
Marchador
Geplaatst: 28-10-04 12:31
rijd je trouwens veel figuren, ik merk dat heel erg bij de paarden waar ik op rijd, een paard moet ook onder het rijden goed bezig gehouden worden dus niet alles in 1 tempo, maar tempowisselingen, niet alleen voltes maar ook gebroken lijnen, kleine voltes van hand veranderen, door een s van hand veranderen, maar ook veel overgangen.
als ik bijvoorbeeld ga rijden en ik loop wat rondjes maak een volte loop weer een rondje maak weer een volte, maak een gebroken lijn weer een rondje volte enz.
dan worden ze dit snel zat en gaan ze hangen, trekken,prostesteren, ze worden dan geirriteerd.
Chippp
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-04 12:34
jawel. Maar het gaat om de galop en deze is nog best jong, en heeft sowieso wat meoite met de galop. Regelmatig een stukje naar voren, met terug heeft ie nog wel wat meer moeite. Een klein gebroken lijntje kan ook. Voltes tien meter gaan in galop nog niet helmaal zoals het moet
Marchador
Geplaatst: 28-10-04 12:57
ohw dacht dat het om een wat ouder paardje ging ik denk misschien dat hij het moeilijk vind zijn evenwicht te houden, en heel erg op de voorhand gaat hangen?
shan
Geplaatst: 28-10-04 14:01
Als het een jong paard is moet je nog geen voltes van 10 meter rijden in galop, hij moet eerst zijn balans zien te vinden, probeer eens wat kortere stukjes te laten galoperen : aanspringen, 4 a 5 galopsprongen en weer terug. hier wordt hij sterker van. Of vanuit de grote volte een paar meter hoefslag volgen, zodra je voelt dat hij uitelkaar valt de volte weer oprijden, dit regelmatig herhalen.
gillie
Geplaatst: 28-10-04 16:12
Als het paard echt nog jong is, kan het moeite hebben met zijn evenwicht ed. Blijft het zo, meer been, steeds als hij zwaar wordt been en/of op de volte. Moet hij dan natuurlijk wel sterk genoeg voor zijn.
Chippp
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-04 21:01
Ik rijd ook niet echt voltes tien meter hoor! Maar als je gewoon n stukje wat kleiner inzet, voel je dat dit nog niet echt gaat lukken. We rijden ze ook gewoon nog wat ruimer. En idd wat korter en dan maar een keer vaker in galop. En ik reed ook meest een volte op als ie wat zwaar werd of me zon beetje uit het zadel trok. Ik zal is opletten mn been dr dan n beetje extra bij te houden. Iig bedankt voor alle recaties vast!!
Kimberley84
Geplaatst: 28-10-04 22:05
Je moet met je paard, vooral een jong dier, heel veel overgangen rijden, zodat ie zijn achterhand moet gaan gebruiken, dus als het ware van achter opdrijven naar voren en voor beetje bij je houden, nu komt zijn achter hand eronder en wordt het galopperen op den duur ook makkelijker, maak in die galop ook schijn overgangen en trekt hij je teugels uit je handen wees dan niet bang om een keer terug te trekken, maar wordt niet boos of hard in zijn mond, kleine ophouding is voldoende, suc6