tips gevraagd overgang draf/galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

tips gevraagd overgang draf/galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:28

Hoi,

Mijn haf loopt aardig rond in stap, draf en galop, alleen de overgang van draf naar galop dan gooit hij zijn hoofd de lucht in. Wat kan ik doen om dit te voorkomen?? Ik ben bang dat het ook een soort gewoonte is geworden....kan dat?

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:53

Waarschijnlijk probeer jji je paard zo enthousiast de galop in te krijgen, dat je verkrampt in je lichaam. Hierdoor Leg klem je je benen wat meer en kan het zo zijn dat je wat onrustig wordt in je handen.
Veel paarden reageren hierop door het hoofd omhoog te brengen.

Probeer veel overgangen te rijden en daarbij zo min mogelijk te veranderen in je houding.

Het kan idd zijn dat het een gewoonte is geworden bij zowel jou als bij je paard.

Succes

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:57

heeeeel veeel overgangen rijden! van draf/galop en stap/galop maar ook hald/draf ed. en niet te lang galoperen.. constand kleine stukjes

enkel aanspringen als die rustig/verzameld draafd

Ook eens vanuit stap aanspringen

sterker maken achter

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:40

wilde eigenlijk hetzelfde zeggen als hierboven *LOL*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:00

aanspringen zonder doorzitten,waarschijnlijk kan hij als jij gaat doorzitten de sprong niet goed maken,omdat hij dan door dat plotselinge gewicht z'n rug wegdrukt,waardoor hij ook zijn hoofd omhoog brengt.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 19:49

Ik ga doe idd iets raars met mijn handen, ik ga omhoog in de overgang. Heb het aan mijn instructrice gevraagd.... Hij heeft er ook wel moeite mee, hij vindt het erg moeilijk allemaal. Bedankt voor de tips en we oefenen gewoon verder!!

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:54

Je moet de overgang naar de galop zorgvuldig voorbereiden. Zorg voor een goed draftempo, impuls, juiste stelling en buiging. Tijdens het aangalopperen je handen proberen te ontspannen (iid geval niet trekken) en kleine ophoudingen maken. succes!

Yathal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:56

Bij mij helpt het meestal als ik even rustig de tijd neem voor m'n overgang, even naga of ik nog netjes zit en geen rare dingen uithaal, handen laag houden en meestal moet ik wat sneller met m'n halve ophoudingen zijn en dan gaat het eigenlijk altijd wel goed.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:21

Zorg dat je op exact dezelfde manier blijft zitten als toen je in draf zat met aangalloperen verplaats je houding niet daarom smijten ze het hoofd in de lucht. Dus nogmaals, draf doorzitten, teugel fractie korter nemen, ophouding op de buitenteugel maakt duidelijk dat er IETS gaat gebeuren. Buitenbeen achter iets naar achteren en binnenbeen geeft de hulp tot aangalloperen, je handen veranderen zich niet en je bovenlichaam ook niet.,