stijf lopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickytinkie

stijf lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 19:52

Hallo
Ik heb een vraag.
Sinds kort heb ik een tinkermerrie die van de zomer
3is geworden.
Ze heeft nog niet de juiste verhoudingen omdat ze nog niet uitgegroeid is.
Ik ben rustig met haar bezig om aan elkaar te wennen met grondwerk.
Nu heb ik al verschillende opmerkingen gekregen dat ze achter stijf loopt.
Als ze in de wei met de andere tinkers speelt dan rent,springt en bokt ze.
Als ze draaft dan tilt ze haar benen wel heel mooi op.
Volgens mij heeft ze ook geen pijn anders ging ze niet onnodig rennen denk ik.
Degene waar ik haar van gekocht heb zegt dat ze nog niet uitgegroeid is en dat de achterhand nog strak of krap is.
Wie herkent dit???
Kan ik haar wel rustig aan longeren en zadelmak maken of kan ik haar beter nog ff een half jaartje lekker laten doorgroeien???

Alvast bedankt

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:59

dat ligt helemaal aan het paard, maar meestal kan je met een 3 jarige wel beginnen, vraag anders iemand die er verstand van heeft er een keer naar te kijken, die kan dan zien hoe ze loopt. ik denk zelf (al kan ik dat vanaf de pc nooit helemaal goed beoordelen) dat als je begint met grondwerk, en rustig aan zadelmak maken dit geen kwaad kan.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:11

ik ga met Nimmy mee...maare...rustig aan he? neem de tijd

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:08

Nimmy schreef:
dat ligt helemaal aan het paard, maar meestal kan je met een 3 jarige wel beginnen, vraag anders iemand die er verstand van heeft er een keer naar te kijken, die kan dan zien hoe ze loopt. ik denk zelf (al kan ik dat vanaf de pc nooit helemaal goed beoordelen) dat als je begint met grondwerk, en rustig aan zadelmak maken dit geen kwaad kan.

helemaal mee eens... maar: je kan beter te laat beginnen met inrijden dan te vroeg (als je te vroeg begint dan kan je daar later problemen mee krijgen) maar proberen zadelmak te maken kan denk ik wel... maar zou wel een half jaartje wachten voordat je echt begint met inrijden!

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:13

Daar sluit ik me volledig bij aan Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 02:18

Lekker veel over balkjes laten stappen aan de hand. Dat is erg goed voor de achterhand en eenvoudig

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:07

laat haar nog effe een half jaartje doorgroeien ! jouw paardje geeft aan dat hij het werk nog wat zwaar vindt ! de rugspieren zijn nog niet goed genoeg ontwikkeld waardoor ze je moeilijk kan dragen en de achterbenen zo teveel belast !
daarom zou ik haar nog een half jaartje extra tijd geven ! wacht beter wat langer dan dat je te vroeg begint !!

veel plezier

shannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:44

Klopt, die andere krijgen echt gelijk, vooral rustig aan doen, myn vriendin heeft ook een pony en die had er ook last van, maar dat is nu wel weer over...
groeten Shannen

nickytinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 13:13

Ik heb er toch maar een dierenarts bij laten komen.
Nu blijkt dat allebij haar achterknieen op slot gaan.opereren is mogelijk maar kans op herstel is niet 100% omdat ze het in 2 benen heeft.
Wie weet hier meer over???