Wat te doen aan ongewilde changementjes????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

libertysnowy

Wat te doen aan ongewilde changementjes????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 08:02

hallo,

wie kan mij helpen, zodra ik aangaloppeer, springt hij goed aan maar dan ongeveer na een half rondje springt hij over Verward en ik weet nou niet hoe ik dat kan voorkomen, hou me benen er expres overdreven van af, zit niet in zn mond.

hebben jullie hier tips over, alvast bedankt OK dan!

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 08:53

Niet je benen ervan af houden. Houd hem juist tussen je benen, probeer stelling te bewaren met je binnenbeen. Als hij toch overspringt ga terug naar draf en spring opnieuw aan.
Galopeer kleine stukjes dus voor hij overspringt terug in draf. steeds langere stukjes.

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 09:00

oke tnx, dat ga ik proberen.

romantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:27

houd je buiten been goed naar achter en je binnen been goed op de singel, dus niet je benen zoals in de draf (heb ik gelezen in een boek) succes

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:36

hou je buitenteugel er ook goed aan en binnenteugel ontspannen!
succ--666!

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:39

En probeer recht voor je uit te kijken. Dat helpt om je houding correct te houden. Succes!

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 09:39

tnx ik ga het vandaag nog proberen....Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:13

Weet je al wanneer je paard changeert? Bijv. als je meer tempo vraagt, of vlak voor/na de wending, als je zelf onrustig zit? En changeert hij naar beide kanten even veel?

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:33

ik rij heel veel jonge paarden in en heb nu op het moment een 3jr oscar onder het zadel. en die wisselt ookna een half rondje wij pakken hem dan terug en springen weer goed aan net zolang opnieuw aanspringen totdat ie sterk genoeg is om een paar rondjes in de zelfde goeie galop te blijven het is een kwestie van geduld en tijd het paard is dan meestal niet sterk genoeg. kwaad worden heeft geen zin paar kan er nix aan doen

hoop dta je er wat aan hebt

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:21

Ik zou in elk geval goed je benen eraan houden en eigenlijk een beetje overdreven stelling houden, jij zelf goed voor je uit de wending door kijken en op die manier geef je dus met je lichaam een impuls om rond te blijven, zolang hij rond blijft is het zeer moeilijk om over te springen, doet ie het dan alsnog, dan maak je een rustige overgang naar de draf en probeer je het opnieuw.. Maar je benen, stelling en buitenteugel zijn volgens mij bij dit probleem van groot belang

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 16:41

nou ik heb vandaag weer gereden en heb idd goed mn buitenbeen eraan gehouden en voor me uitgekeken.....en hij heeft het niet gedaan ik heb expres kleine stukjes gegaloppeerd, en het een paar keer herhaalt op allebei de kanten, ik ben trots op hem Lachen

en op jullie TNX

Yathal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:30

Hoi hoi,

Ik heb met mijn paardje hetzelfde "probleem". Hij is inderdaad nog niet zo heel sterk en vindt het dan makkelijker om over te springen. Bij mij doet hij het meestal in de hoek omdat ik 'm dan onbewust toch meer ruimte geef dan op het rechte stuk. Meestal gooit ie me vlak voor de hoek op m'n buiten zitbeenknobbel en dan ben ik 'm kwijt. Als ik voldoende gewicht in m'n binnen beugel houd en snelle ophoudingen blijf maken zodat hij niet in tempo versnelt gaat het goed. Maar ben ik 2 tellen minder scherp...

Gewoon geduld houden. Ben dit probleem al eerder tegen gekomen bij een ander paard en toen is het me ook gelukt dus dit paard zal er ook wel weer overheen komen, toch?!