Mijn altijd zo fijne paardje heeft weer wat nieuws ondekt, hangen en op de voorhand duiken. ik probeer hem altijd voorwaarts neerwaarts te rijden en hij loopt echt goed door, als ik hem nog harder laat lopen gaat ie rennen en maakt die zn passen niet meer af. nu heb ik geprobeert om met tempowisseling het te verbeteren, maar dat had een helemaal verkeerde uitwerking toen maakte ie af en toe zowat een koprol zover naar beneden hing ie en ik spierpijn in mn armen. ook als je hem dan een tikje achter de kuit geeft om die achterkant wat mee te nemen geeft ie eerst een bok en sprint dan met zn kop tussen zn poten weg. dit doet ie voornamelijk tijdens de les, en stookt met zn belachelijke gedrag de hele groep op. hebben jullie nog tips om dit er weer uit te rijden, het ging de laatste tijd echt super, hij liep erg lekker en we waren net begonnen om hem weer wat op te richten, wat hij erg goed oppak omdat hij uitzich zelf ook graag iets hoger loopt, en hij heeft sowieso geen last van zn rug, of zadel dat word wel aardig in de gaten gehouwe. en hij is me iets te vrolijk om pijn te hebben. heb wel vandaag zn gebit laten nakijken en bij zn bovenkiezen is wel wat gevijld, dus mss kwam het daardoor. maar dat zal ik morge wel merke onder als ik me dr weer opwaag.
alvast bedankt Groetjes
Kel2004
Geplaatst: 22-10-04 17:03
tja, het enige wat daar echt tegen werkt is idd voorwaarts tempowisselingen etc. Kortom alles wat je al zei. als ie duikt geef dan mee. dan zal die waarschijnlijk eerste paar keer zn evenwicht verliezen omdat ie niet meer op jou hand kan hangen. Hij krijgt dan waarchijnlijk zelf in de gaten dat ie nergens op kan hangen. En nog steeds goed voorwaarts.
Nimmy
Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-04 11:00
ging vandaag al wel weer wat beter, hij liep op zn eigen been, ging wel vaak erg ver omhoog met zn hoofd, maar dat kwam ook door de instructie rij nu nog ff nodgedwongen in deze les als 2e les, maar daar gaat zodra ik 's avonds tijd heb verandering in komen loop me nu aleen maar te irriteren.
KozieZ
Geplaatst: 23-10-04 11:49
Ik heb als antwoord op duiken altijd geleerd: een opwaartse ophouding maken en drijven. En dan concequent blijven. Bij mijn paard hielp dat, toen ze ook dat trucje gebruikte... maar zij bokte niet weg als je aandreef of tikte...
Nimmy
Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-04 14:31
PriscaZ schreef:
maar zij bokte niet weg als je aandreef of tikte...
dat doet ie alleen naar de zweep vooral als dr anderen in de buurt zijn.
M3isSi3j
Geplaatst: 23-10-04 14:38
ga balkjes met hem lopen.. dan moet die zn hoofd omhoog doen om zn everwicht te bewaren en te kunnen zien waar die zn benen neer zet. wat je ook kan doen.. (dacht dat dit al gezegt was..) hem gewoon uit je handen laten vallen zodat die bijna voorover valt..
Wat bij mijn friesje ook altijd holp was om der eerst 10 min met een lang teugeltje en al sterrenkijkend los te rijden.. op die manier was ze minder opstandig en dook ze minder tijdens het voorwaards/neerwaards rijden!