Problemen met travers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flamingo

Problemen met travers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 13:12

Ik ben de laatste tijd hard bezig met travers met mijn pony. Op rechts is dit geen probleem en doet hij het heel goed, alleen als ik het linksom probeer, gooit hij zijn kont naar buiten en negeert hij mijn rechterbeen volledig. Een zweepje erbijpakken in mijn rechterhand is niet echt een oplossing, want dan flipt hij helemaal.
Hoe kan ik hierop het beste reageren? Verward
In stap wil hij het trouwens wel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:24

Misschien ben je wel te hard met de travers bezig Knipoog

Waarschijnlijk blokkeer je zelf teveel met je binnenhand en houdt je hem zelf tegen. Kan ook zijn dat hij echt gewoon even je been niet accepteert en gewoon een beetje tegen is. Dat is moeilijk te zeggen van hieruit.

Let er goed op dat je niet eens zo heel veel zijwaarts hoeft in de travers, buiging is veel belangrijker!

Als hij echt puur dat buitenbeen niet accepteert begin dan eens met gewoon te wijken over de hoefslag, waarbij je je dus nog niet al te druk maakt over de buiging maar eerst zorgt dat hij zijn achterhand naar binnen wil zetten voor de druk van je buitenbeen. Als hij dat goed accepteert kun je meer en meer aan de buiging gaan werken.

Werk veel aan je stelling en buiging op diverse voltes e.d.

Kojack had ook nogal moeite met de buiging, en werd op een gegeven moment ook echt dwars tegen het buitenbeen. Daar heeft mijn trainer op een gegeven moment achter gestaan en hem iedere keer op zijn donder gegeven als hij naar mijn been trapte. Ko pakte vervolgens het bit tussen zijn kiezen en draafde de bak uit (zit geen omheining om heen). Ik ben echter gewoon doorgegaan met proberen hem in travers te zetten, en mijn trainer rende er gewoon achteraan ~~}> en heeft me een rondje om de grote stal heen gejaagd, over de parkeerplaats weer terug de buitenbak in ~~}> *LOL*

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 13:58

Ben dr misschien idd iets te hard mee bezig Bloos , maar probeer het wel heel erg goed af te wisselen en de buiging in andere oefeningen inderdaad eerst goed voor elkaar te hebben voordat ik travers inzet. Maar zodra hij ook maar doorheeft dat hij dit moet doen, gooit hij zn kont naar rechts en blokkeert hij weer. Scheve mond
Ik probeer inderdaad niet te blokkeren in mijn binnenhand, en volgens mijn instructrice is dit ook niet het geval. Zij heeft idd ook al geprobeerd me achterna te zitten, ~~}> maar mijn pony ontploft dan zo gigantisch en is vervolgens zo beledigd dat ik de volgende vijf minuten nodig heb om hem weer enigzins rustig te krijgen...

wanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:12

ik heb het m'n pony en later paarden aangeleerd door het spelenderwijs op de volte aan te geven. Eerst een paar keer wat wijken, proberen goed te laten reageren op alletwee je benen en dan wat travers of renvers op de volte, en tevreden zijn met hele kleine stukjes, 1 of 2 stapjes en dan gelijk weer wat anders doen en dan weer even een heel klein stukje en dat steeds verder uitbouwen, succes.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:23

doe het gewoon niet dagelijks. Om de dag een paar keer. Hij vind waarschijnlijk de buiging heel moeilijk aan die kant, dus met regelmaat, maar ook met mate oefenen brengt je er wel. Voor de rest heb ik niets toe te voegen aan wat Zep schrijft. Dus gewoon door trainen! SUcces!

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 17:21

Heb net gereden en het ging heel goed! Gewoon steeds korte stukjes idd, en heel weinig. Dan weer heel veel andere dingen doen, en steeds goed om de buiging gedacht. Schijnheilig Aan het eind heb ik een halve lange zijde gedaan (B-E), en het ging super, helemaal geen protest!!!! *LOL* OK dan!