Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AnnaBabs schreef:Ik ken jou en je paardje niet. Het klinkt alsof jullie een hele goede band hebben. Het komt alleen op mijn over alsof hij toch een beetje misbruik van je maakt (niet banketstaaflig bedoeld hoor). Als hij bij je trainer en zijn dochter wel gewoon in galop gaat.
Voor de zekerheid kun je ook even een DA naar hem laten kijken, om echt uit te sluiten dat hij ergens last van heeft.
Maar zoals ik al zei: als hij het bij anderen wel doet, moet hij het bij jou ook kunnen.
Die "verschillende" mensen kunnen best gelijk hebben. Dat jij onbewust toch bang bent om je paardje pijn te doen. Maar je kunt ook best streng zijn zonder hem pijn te doen hoor! Gewoon laten merken dat hij moet luisteren! Dat kan ook al met je stem, als je hem liever geen tikje geeft.
Wat misschien een andere optie is (maar ik weet niet of je dit wat vind) : een andere trainer zoeken. Ik vind het nl een beetje raar (ik ken hem natuurlijk niet, dus ik bedoel het niet vervelend) dat hij je hier blijkbaar niet mee kan helpen.
Ik zou hoe dan ook je paardje even laten merken dat hij moet luisteren! Al gaat hij maar 2 passen in galop...dat is al een begin. Dan kun je het daarna opbouwen.
Succes!
*edit: typfouten