Teveel spanning met je handen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Teveel spanning met je handen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 21:23

Hej, met paardrijden ben in op een of andere manier altijd heel erg gespannen in mijn schouders, armen en handen. Daar hebben de paarden echt last van Bloos! Als ik bijvoorbeeld een paard aan de teugel wil krijgen en je dan dus met je vingers de teugels zogezegd moet "kneden" lukt dat niet. Wie heeft hier ervaring mee, of wie weet wat je er tegen kunt doen?

(Misschien een beetje vaag verhaal...sorry Bloos! )

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:56

je kan voor het rijden misschien eens met je schouders en nek 'rollen', je polsen en handen kneden en wat laten 'wapperen'. en misschien kan goede instructie ook wel helpen, het kan namelijk ook rijtechnisch zijn (misschien hebben je handen, schouders en armen een verkeerde 'lijn' of houding). hopelijk betert het, want ik heb er ook last van gehad en ik had na een paar dagen nog veel pijn...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:56

hai ik ken je probleem zelf had en heb ik dit ook. dit komt bij mij door blessures. bij mij helpt het om voor het rijden mijn schouders (eventueel ook ellebogen) in te smeren met ibuprofen en een deel van mijn rug ook.

dit maakt alles wat soepeler,

misschien is het handig als je zelf ook oefeningen gaat doen om losser te komen in je schouders en handen en natuurlijk armen.
ook kun je bij het losrijden veel figuren rijden dus veel kleine voltes, over het algemeen kan je daar ook veel losser van worden, merk je zelf dat je weer gespannen bent, schud je dan eens los en draai wat met je schouders, armen en polsen...

ik hoop dat je er wat aan hebt.. Succes!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:56

Ik kreeg ook altijd te horen dat ik mijn schouders en handen zo vast zette. Voor mijn gevoel was dat niet zo, maar meerdere zeiden dit tegen me, dus het zal wel zo zijn. Ik rijd nu met mijn ellebogen iets naar buiten en mijn handen iets wijder, ziet er volgens mij niet uit, maar ik krijg geen kommentaar meer.succes Lachen

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:31

ik heb het ook!! maar dan enkel in mn schouders.. het paard merk er dus niet veel van.. enkel met bokken omdat je dan een stoot in je rug krijgt elke keer :S

Ik moet er gewoon aan denken.. leren dus

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 00:28

Trainen traine en trainen. Handen goed rechtop, duimen bovenop de teuigels en de handen sluiten als of je een spons uitknijpt, dus hand dicht en weer ontspannen los, de duimen houden de teugels vast. De vingers er onder maken de parade.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:50

Zelf ontspanningsofeningen doen met je schouders en armen, handen, en ja, echt nadenken als je een teugelhulp geeft, denk aan de spons zoals Kafue zegt, of denk dat je vogeltjes in je handen hebt. Je vingers leren gebruiken, i.p.v je hand, erg moeilijk int begin, maar je kan je hulpen dan veel lichter geven.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:51

ik denk dat dit vooral heel veel oefen-werk is.

helpt het ook niet als iemand het paard aan de longeerlijn doet en jij erop gaat,en ja armen ontspannen naast je laat hangen.
en het zo gaan opbouwen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 17:26

Bedankt allemaal voor de reacties...ga heel veel oefenen!!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:50

Constant jezelf controleren... Knik in je armen, schouders omhoog trekken en weer ontspannen, voelen hoeveel contact je hebt met de mond en of dit vanuit jou of vanuit het paard komt... Bij mij begint het (volgens mij) weer wat beter te gaan, maar ik moet weer eens een fotograaf mee hebben naar stal Tong uitsteken

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:56

Heb de spanning zelf helaas ook vooral in m'n linkerschouder.
Probeer voordat ik ga rijden ff te strechen.
Zodra je de spanning voelt moet je aan je zelf vragen waar de spannning
vandaan komt. Misschien een verkrampte houding...