ik rijd wel eens een fjord op de manege (geen eigen paard, zie profiel!) die op zijn vorige stal heeft geleerd om altijd maar achter de volgende aan te lopen. Hij staat nu ongeveer 2 jaar bij ons, denk ik. Er is niemand goed genoeg om hem dat gekleef af te leren, dus...weet er iemand een oplossing? Hij is echt loeisterk.
Ik heb al ontdekt dat je moet voorkomen dat ie z'n bit tussen zn kiezen krijgt. Als ie dat eenmaal voor elkaar heeft kun je niks meer. Hij gooit zn hals in de strijd en weg is ie
. Als je protesteert krijg je een soort van rodeo. Niet heel hoog en hard, maar toch. Hij zoekt gewoon een pony uit, waar hij dan achteraan dendert. Ik heb het al eens met 2 zwepen geprobeerd, maar meneer ontwikkelt een olifantehuid en ik voel me dan ook zo'n dierenmishandelaarster. Slof is ook niks. Ik wil eerst weten hoe zo'n ding precies werkt voordat ik zn neus op zn borst trek. En als ie alleen loopt, loopt ie constant te hinniken en anar t hek te rennen. Help mij please aan niet al te ruwe oplossingen!
! Ik ben vanaf het begin heel consequent geweest en we hebben zelfs gesprongen. Hij is er niet zo goed in, hij is nogal zwaar gebouwd, maar ik kon voelen dat ie echt zn best deed. Natuurlijk heeft ie echt wel een paar x geprobeerd andere paarden op te zoeken
maar meestal was een tik genoeg. Hij had echt t idee van: goh, zit jij ook nog op mn rug