Welke beenhulp voor verzamdelde draf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Welke beenhulp voor verzamdelde draf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 15:04

Hoe leer je een paard verzamelde draf aan en welke beenhulp gebruik je daarvoor?

(Ja ik heb les, maar ik wil het graag nu weten Knipoog )

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:30

als een paard rechtgericht is, gelijkmatige aanleuning met juiste drang heeft gaat paard ontspannen. Je hebt je paard dan in balans, zorg dat je zelf in balans zit (dus niet scheefheid van paard compenseren met lichaamsgewicht) en als je paard meer naar oprichting gaat rijden en verkort van achteren, dan kun je je bovenlichaam ietsje naar achteren brengen zodat paard wat opsluit van achteren en wat terug komt in tempo en paard zal gaan verzamelen.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:57

ter aanvulling op bovenstaande:
het is natuurlijk niet zo dat er een speciale beenhulp bestaat waardoor ineens het paard gaat verzamelen. Dat haal ik een beetje uit jouw vraag.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:06

Het verhaal van Bets klopt maar is wat ingewikkeld.
Je verkort zijn pas dus met je zit en een beetje met je handen, maar je moethem wel goed actief houden anders word het gewoon een sukkeldrafje. Je blijft dus drijven op de manier die je gebruikt om je paard actief te houden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:46

idd... je moet je paard zichzelf steeds meer laten dragen, meer zijn achterbenen eronder laten zetten.
Zoals mijn instructeur zegt: laat haar maar de heuvel oplopen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:33

Kyra schreef:
het is natuurlijk niet zo dat er een speciale beenhulp bestaat waardoor ineens het paard gaat verzamelen.

Verdrietig is dat ff balen Verdrietig
Tong uitsteken

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 18:37

Kyra schreef:
ter aanvulling op bovenstaande:
het is natuurlijk niet zo dat er een speciale beenhulp bestaat waardoor ineens het paard gaat verzamelen. Dat haal ik een beetje uit jouw vraag.

Weet ik Knipoog Maar ik vroeg me af wat jullie precies doen om je paard te laten verzamelen. Ben nu M1 en ik wil me langzaam gaan voorbereiden op het M2, vandaar Lachen

Maar krijg je dan iets meer druk in je handen als je verzameling vraagt? Dan heb ik het niet over aan de teugels hangen, maar sluit je je handen iets op dat moment?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:40

In het M2 en het Z1 hoef je echt nog geen verzameling te laten zien hoor. Een stille aanleuning en tempo controle is voldoende.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 21:53

Waarom wordt er dan verzamelde draf gevraagd?

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:51

Jippie schreef:
;( is dat ff balen Verdrietig
Tong uitsteken

ja he, *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:19

Starbreeze schreef:

In de M2 wordt dat voor het eerst gevraagd, een deel van de proef is in arbeidsdraf en een deel is in verzamelde draf, middendraf en uitgestrekte draf laat je ook zien, maar alleen in onderdelen en niet ook nog in de grijze gebieden.
Voorin het proevenboekje staat exact wat onder verzamelde draf verstaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:58

Starbreeze schreef:

Verzamelen heb je in vele gradaties. De verzameling die gevraagd wordt in de klasses M en Z is nog niet shokerend. En natuurlijk is er een mate van verzameling nodig om een nette travers of een volte in galop 10 meter uit te rijden. Dat is dan ook een beetje je graadmeter.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 22:59

Okee dan, ik weet wat me te doen staat, valt gelukkig mee. heb mijn paard gewoon goed aan de basis en ze kan al wel een volte 10 meter in galop, hoewel ik nog wel vind dat er puntjes op de i gezet moeten worden Knipoog thanks voor jullie antwoorden Lachen