hoe krijg ik meer drang naar voren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romantic

hoe krijg ik meer drang naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 10:44

hallo,

afgelopen zondag had ik weer een wedstrijd, ik had 158 punten, maar ik heb altijd commentaar op mijn protocol dat ik meer met impuls moet rijden... ik weet dat zelf ook wel maar ik krijg het bij haar niet voor elkaar, mn paard is van karakter al erg lui en niet echt een hittepetit, ik heb haar redelijk voor mn been maar toch heeft ze steeds de rem er op, ik was aan het inrijden en al die paarden wilde steeds meer naar voren en sneller, echt om jaloers van te worden want die van mij heeft dat totaal niet, ik krijg er niet meer drang om naar voren te lopen in... ookal heeft ze dat wel nodig... kan dit ook met conditie gebrek te maken hebben of word dit nooit wat? ze is al zo zolang ik haar gekocht heb het is niet een kwestie van gebrek ofzo want voorderest doet ze alles netjes het zit gewoon in haar karakter... maar hoe krijg ik haar nou een stuk pittiger? haver is zinloos want dat geeft geen verschil omdat het gewoon haar karakter is, overgangen rijden helpt wel maar je moet haar steeds blijven aansporen als ze weer begint te sukkelen, ik ben bang dat ik nooit verder met haar in de dressuur kom... Verdrietig Scheve mond

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:29

misschien moet je haar met het losrijden nog ietsiej meer wakker schudden!
laat haar gewoon helemaal strekken in de galop en neem der weer terug.
probeer met losrijden gewoon met iets meer tempo te rijden. niet helemaal uitputten natuurlijk *LOL*
als je dan je proefje gaat rijden ziet het altijd al een stukje meer actief uit.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:35

Zorgen dat ze goed aan het been is en misschien maar kort losrijden? De tijd de je nodig hebt om haar een beetje los te werken en dan lekker heet de proef in?
Een hittepetit is ook niet alles hoor, ik ben allang blij als ie rustig door de proef loopt, gevolg is ook 'impuls' op m'n protocol..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:37

Opdrijven en tegenhouden. Probeer hem boos te maken. Dus door te drijven, dan wil hij vooruit, maar jij houdt hem weer tegen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:47

Ik ken het probleem! Mijn paard is soms ook niet vooruit te branden in de proef. Dan heb ik het idee dat ik haar constant vooruit moet schoppen en dat ze direct stil valt als ik even niet drijf. Ik vermoed dat het bij mijn paard komt omdat ze de M1 waar ze sinds kort in rijdt toch wel erg lastig vindt. Ik hoop dan ook dat ze naar mate ze sterker wordt ook vlotter voorwaarts blijft. Misschien is het bij jouw paard ook een gebrek aan kracht/conditie of vindt ze het nog een beetje moeilijk?

In de training ben ik moment erg bezig met vlot en krachtig voorwaarts rijden, veel overgangen rijden enz. Ik hoop dat dat op den duur resulteert in een meer voorwaarts gereden proef. Op een wedstrijd rijd ik niet te lang in omdat ze anders al moe is voor ze de ring in moet.

Ik zou je adviseren vooral in de training meer voorwaarts te rijden en veel overgangen rijden om je paard zo beter aan je been te krijgen. Als het in de training steeds makkelijker gaat zal het in de proef op den duur ook gemakkelijker worden.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:29

Ik zou proberen om hem van voren meer ruimte te geven. Vaak zie ik dat toch veel ruiters, onbewust, hun paard voor teveel vasthouden of begrenzen. Dat meer ruimte geven mag niets uitmaken voor de nageeflijkheid. Als je paard goed draagt zal hij nageeflijk blijven op een lichte aanleuning. Je zou het gewoon eens kunnen proberen.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:36

benk met je eens aqua8horse