Inmiddels 3 springlesjes gehad en dat ging best leuk (maar 2 keer er naast gelegen
). Afgelopen zondag gaf mijn springinstructeur (Lammert Laseur) een springclinic bij manege de Boshoeve. De perfecte gelegenheid om eens op vreemd terrein te gaan springen onder hele goede begeleiding!Hij kwam nogal heftig van de trailer af dus ik zag het niet zo heel erg zitten
(Ik ben al zo'n held met springen
) Maar na wat gespartel met het losstappen heeft hij zich uiteindelijk superbraaf gedragen!!! (Dat is ook wel eens anders...
)Dat hij zich zo goed gedroeg gaf mij ook heel veel vertrouwen en dat terwijl hij zelf ook nog echt een beginner is in het springen. Ben echt heel trots op 'm!
(En ook wel een beetje op mezelf, heb het toch ook maar mooi gedaan
) Veel gezien, veel geleerd en vooral heel veel lol gehad!De verlichting in de binnenbak was verre van optimaal waardoor de kwaliteit van de foto's niet is zoals ik ze van mijn super-fotograaf (
Begonnen met balkjes lopen:
Goed opletten waar je die grote voeten neerzet!

Kijk 'm eens attent kijken!

Daarna een kruisje achter de balkjes:
"Probeer 'm in het midden te houden" Joh

Dat gaat al beter zo

En steeds weer dat super-attente hoofd!

Het kruisje werd een steiltje:
Voor Nescio is de hoogte duidelijk geen probleem, ik heb er psychologisch nog wat moeite mee... (Dit vond ik niet hoog hoor!)

Chicken Tonight

En we hebben nog steeds lol!

Achter het sprongetje werd daarna op 1 galopsprong nog een sprongetje gebouwd, dit is de 2e sprong van deze dubbel:

Tijd voor wat andere sprongetjes. Ook dit was weer een lijntje, er stond een kruisje en dan op 3 galopsprongen nog een sprong. Dit zijn foto's van de 2e hindernis.
Eerst weer een kruisje

Daarna een steiltje.

Oxer met de voorste balken gekruisd:

Toen werd het een echte oxer, maar dat was eventjes wat te heftig. Het kan de beste overkomen

Weer even een stapje terug gedaan naar het steiltje en uiteindelijk "Extra!" (voor de mensen die Lammert kennen
) over de oxer heen gegaan!
Tot slot nog een raar sprongetje. Je ziet het niet op de foto, maar de andere kant van dat blok heeft allemaal fel gekleurde vlakken. Ik had verwacht dat hij zou stoppen, dus ik had m'n knieën al goed in de wrongen, maar hij ging er gewoon over alsof het de normaalste zaak is!

Goed luisteren naar meneer de instructeur, Nescio is ondertussen heeeeeel ergens anders mee bezig

En tot slot de deskundig commentator aan de zijlijn

Volgens mij vind je paardje springen erg leuk
. 
>;)