Nescio @ work in een Springclinic!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Nescio @ work in een Springclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 13:35

We hebben last van een lichte infectie met het springvirus Ziek

Inmiddels 3 springlesjes gehad en dat ging best leuk (maar 2 keer er naast gelegen Haha! ). Afgelopen zondag gaf mijn springinstructeur (Lammert Laseur) een springclinic bij manege de Boshoeve. De perfecte gelegenheid om eens op vreemd terrein te gaan springen onder hele goede begeleiding!

Hij kwam nogal heftig van de trailer af dus ik zag het niet zo heel erg zitten Nagelbijten / Gniffelen (Ik ben al zo'n held met springen ) Maar na wat gespartel met het losstappen heeft hij zich uiteindelijk superbraaf gedragen!!! (Dat is ook wel eens anders... Scheve mond )
Dat hij zich zo goed gedroeg gaf mij ook heel veel vertrouwen en dat terwijl hij zelf ook nog echt een beginner is in het springen. Ben echt heel trots op 'm! Lovers (En ook wel een beetje op mezelf, heb het toch ook maar mooi gedaan Cool ) Veel gezien, veel geleerd en vooral heel veel lol gehad!

De verlichting in de binnenbak was verre van optimaal waardoor de kwaliteit van de foto's niet is zoals ik ze van mijn super-fotograaf ( OK dan! ) gewend ben, maar het geeft toch een heel aardig beeld van wat we gedaan hebben en hoe de clinic was opgebouwd.

Begonnen met balkjes lopen:

Goed opletten waar je die grote voeten neerzet!
Afbeelding

Kijk 'm eens attent kijken!
Afbeelding

Daarna een kruisje achter de balkjes:

"Probeer 'm in het midden te houden" Joh Schijnheilig
Afbeelding

Dat gaat al beter zo
Afbeelding

En steeds weer dat super-attente hoofd!
Afbeelding

Het kruisje werd een steiltje:

Voor Nescio is de hoogte duidelijk geen probleem, ik heb er psychologisch nog wat moeite mee... (Dit vond ik niet hoog hoor!)
Afbeelding

Chicken Tonight Haha!
Afbeelding

En we hebben nog steeds lol!
Afbeelding

Achter het sprongetje werd daarna op 1 galopsprong nog een sprongetje gebouwd, dit is de 2e sprong van deze dubbel:
Afbeelding

Tijd voor wat andere sprongetjes. Ook dit was weer een lijntje, er stond een kruisje en dan op 3 galopsprongen nog een sprong. Dit zijn foto's van de 2e hindernis.

Eerst weer een kruisje
Afbeelding

Daarna een steiltje.
Afbeelding

Oxer met de voorste balken gekruisd:
Afbeelding

Toen werd het een echte oxer, maar dat was eventjes wat te heftig. Het kan de beste overkomen Schijnheilig
Afbeelding

Weer even een stapje terug gedaan naar het steiltje en uiteindelijk "Extra!" (voor de mensen die Lammert kennen Knipoog ) over de oxer heen gegaan!
Afbeelding

Tot slot nog een raar sprongetje. Je ziet het niet op de foto, maar de andere kant van dat blok heeft allemaal fel gekleurde vlakken. Ik had verwacht dat hij zou stoppen, dus ik had m'n knieën al goed in de wrongen, maar hij ging er gewoon over alsof het de normaalste zaak is! OK dan!

Afbeelding

Goed luisteren naar meneer de instructeur, Nescio is ondertussen heeeeeel ergens anders mee bezig *LOL*
Afbeelding

En tot slot de deskundig commentator aan de zijlijn Haha!
Afbeelding

Glenurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:41

Ziet er netjes uit joh! Haha en dat hondje dan Lachen Volgens mij vind je paardje springen erg leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:47

Zoooo, gaaf joh!

Echt geweldig hoe snel jij vooruit gaat met dat springen met Nes! Jullie zijn echt goed bezig .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:52

leuke plaatjes. Jullie hebben er duidelijk lol in Haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:57

Ziet er netjes uit!
Leuk paardje heb je!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:03

Nou, ik stond al helemaal klaar om je foto's af te zeiken, ziet het er verdorie allemaal netjes uit Tong uitsteken

Petje af hoor, ik doe het je niet na!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:06

XoNo schreef:
Nou, ik stond al helemaal klaar om je foto's af te zeiken, ziet het er verdorie allemaal netjes uit Tong uitsteken

Idd Scheve mond

Ziet er goed uit Margreet Vooral voor een beginner >;) Je beenhouding kan af en toe wat beter, en die chicken tonight... Knipoog Maar voor iemand die niet veel springt, en deze hoogtes... WAUW.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:14

Wat een paard hee Haha! Mooi ding, leuke kop dr op, en hij kan goed springen

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:39

Ziet eruit als een echte Lammert clinic Knipoog
Lekker technisch en vooral maar stampen op de basis en de controle.

Ik heb vroeger een half jaar stage gelopen bij Lammert, en heb er toen de tijd veel van opgestoken!

Is dat Kweeniet? Haha!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:47

Ziet er goed uit Margreet, de clinic die ik ooit van Johan hebt gezien was erg leerzaam, ik heb nog een tijd bij zijn broer gelest (was ook erg leerzaam).

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:36

leuke foto's! jammer dat de hindernissen zo af en toe door het beeld heen vliegen (de foto's zijn soms wat scheef genomen Knipoog), maar het ziet er heel goed uit!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:41

mooie foto's zeg!! maar die commentator doet et em!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:55

jeetje Margreetje wat een hoogte Ziek

en je bent al die tijd boven gebleven? Knap hoor, ik vloog er vroeger per springels minimaal 1 x af Clown

Ga je deze kennis nou op Morrie in de praktijk brengen binnenkort Hyper! >;)

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:58

groot paard of niet?????
leuke fotos

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:59

Leuke foto's! Mooi paardje, hij heeft er plezier in heh! Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 17:27

Miss_Petit"]
Ziet eruit als een echte Lammert clinic Lachen
Lekker technisch en vooral maar stampen op de basis en de controle.

Is dat Kweeniet? Haha!
[/quote]

Bedoel je de hond of het paard? Nescio betekent "Ik weet het niet" Knipoog Geen idee hoe de hond heet, maar hij zat daar zo grappig en iedere keer net buiten het zicht van Lammert, want hij mocht daar eigenlijk helemaal niet zijn *LOL* Al was hij natuurlijk allang gesnapt.
En Lammert is absoluut een superinstructeur! Voor spektakel moet je niet bij hem zijn en dat past super voor zo'n bange poeperd als ik met een paard dat ook niet altijd even handig is. En als het dan zo gecontroleerd gaat is het ook ineens helemaal niet meer eng als het wat omhoog gaat!

[quote="smurf"]
en je bent al die tijd boven gebleven?

Ga je deze kennis nou op Morrie in de praktijk brengen binnenkort Hyper! >;)
[/quote]

Yep, ik ben er niet eens vanaf gelazerd, zelfs niet bijna! Cool
Voor springen met Morrie mogen ze wel een aangepaste bodem neerleggen... Scheve mond En de buurt waarschuwen dat het géén aardbeving is Haha!

[quote="Renee_vd schreef:
groot paard of niet?????

Ja nogal. Zo rond de 1.80 in een klein bakje met een laag dak...

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:29

hebben ze die herdershond niet meer daar, die was van Berend vroeger..... ik schrok me altijd de stuipen van dat beest Cool

Als Morrie gaat springen, is heel Soest van de kaart geveegd.... Clown

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:37

Netjes hoor!!

Maar ik geef zelf liever altijd wat meer ruimte met mijn teugels, dus dat er een klein boogje hangt voor ALS het verkeerd gaat. Je wordt dan niet meters naar beneden getrokken en hij heeft ook wat meer ruimte als ie dat nodig heeft.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 17:38

Ik vrees ook dat de fundamenten van de Boshoeve dat niet aankunnen... Scheve mond Al is Nescio bijna net zo zwaar, dus het zou moeten kunnen *LOL*

Ik heb geen herder gezien daar, maar dat zegt niks.

QuijoSavan schreef:
Maar ik geef zelf liever altijd wat meer ruimte met mijn teugels, dus dat er een klein boogje hangt voor ALS het verkeerd gaat. Je wordt dan niet meters naar beneden getrokken en hij heeft ook wat meer ruimte als ie dat nodig heeft.

Zo'n groot paard moet je goed bij elkaar rijden voor de hindernis, zo leer ik het ook van Lammert, als ik boven de sprong m'n handen ineens naar voren wegsteek, dan heb ik 'm nooit binnen 1 galopsprong weer bij elkaar voor de volgende sprong Zo'n vast-los-vast contact geeft ook niet echt veel vertrouwen voor het paard en is niet aangenaam. En als het verkeerd gaat, dan glijden de teugels gewoon door m'n handen, zo stevig heb ik de boel nou ook weer niet vast Haha! Je kunt zien dat hij genoeg ruimte heeft om te "bukken" en dat het bit netjes op z'n plek in de mond ligt. Maar ieder z'n ding hoor, ik leer het zo Lachen

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:50

wat een mooi paard!
springt goed!

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:02

leuke fotos ziet er netjes uit!

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:13

ziet er goed uit !
mooi koppie ook !

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:35

Wow Margreet! dat ziet er goed uit OK dan! echt gaaf, dat is dus duidelijk; jullie moeten samen verder als springteam

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:24

wauw nescio doet het heel erg goed ! het ziet er allemaal heel erg leuk uit , zeker blijven springen want nesciotje heeft talent !

sofie

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:40

Margreet schreef:
Bedoel je de hond of het paard? Nescio betekent "Ik weet het niet" Knipoog Geen idee hoe de hond heet, maar hij zat daar zo grappig en iedere keer net buiten het zicht van Lammert, want hij mocht daar eigenlijk helemaal niet zijn Al was hij natuurlijk allang gesnapt.
En Lammert is absoluut een superinstructeur! Voor spektakel moet je niet bij hem zijn en dat past super voor zo'n bange poeperd als ik met een paard dat ook niet altijd even handig is. En als het dan zo gecontroleerd gaat is het ook ineens helemaal niet meer eng als het wat omhoog gaat!

Dat hondje lijkt op het hondje van Lammert, en die heet Kweeniet Haha!
Een staand en een hangend oor, bruin met wit.

Lammert bouwt inderdaad omhoog zonder dat het eigenlijk opvalt of benauwend is Lachen

Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Lammert zn lessen!