Lady hebben we nu al weer 2 jaartjes en ze is altijd voor de kar gereden (zo'n 9 jaar). Sinds ze bij ons is wordt ze vaker onder het zadel gereden dan voor de kar. Dit wegens tijdgebrek van de gene die met haar ment.
Ze droeg haar nek altijd vrij hoog en gaat er nu meer mee zakken voor mijn gevoel (of ik denk dat
). Ze gaat meer ontspannen, maar komt er vrij snel uit (steeds d'r koppiej omhoog). Ik heb nu 2x per week les en je merkt het verschil per week. Ze gaat steeds langer ontspannen en neemt d'r achterhand wat meer mee.
Hoe lossen jullie het op dat ze langer dan een paar minuten ontspannen blijft lopen? Wij lossen het op met contact van voren en van achteren naar voren, maar misschien weten jullie een andere manier die ook goed kan werken. Bedankt alvast.

Als ik geen (licht) contact met haar heb, dan sjezen we binnen no-time naar de andere kant van de bak omdat ze weer eens iets engs gezien heeft. Maar zoals ik al zeg, ligt aan de africhting, Ynz weet niet beter, die heb ik vanaf de 1e dag geprobeerd voorwaarts neerwaarts te rijden.