Als eerste zijn we naar de demonstratie van Wim Vonck (horse feelings) geweest. Erg interessant! We (alet, sorella en ik) zijn alledrie weleens bezig geweest met freestylen en we willen na het zien van deze show graag een cursus bij hem volgen! Dit is trouwens een Lippizaner en geen IJslander omdat de IJslanders waar hij mee werkt nog niet zo ver waren dat ze een show konden doen.
Hij reed eerst op het paard met zadel en hoofdstel en deed daarna het hoofdsetel af om te laten zien dat je dat niet nodig hebt om te sturen. Ik bedacht pas later dat ik mn digi bij me had, dus hier heb ik geen foto's van. Daarna deed hij grondwerk.

hij liet het paard een paar keer steigeren. Ik weet niet of dat op commando was, of uit verzet omdat hij achterwaarts moest.

Ik heb even gepraat met degene die hem meehielp en zij vertelde me dat dit paard een aantal weken geleden iedereen zijn stal uit mepte en vreselijk lastig was. Dat zou je absoluut niet zeggen als je die twee bezig zag! Wat een samenwerking!

Daarna het showteam van de IJRN.
Vlaggenparade

Verschil laten horen tussen de gangen door over een plank te rijden

caroussel

Aan het begin van de middag was er een demostratie met verschillende töltende rassen:
ijslander

Irene Steringa met Ljúfur

paso

tenessee walker

ijswalker (kruising ijslander/tenessee walker)

Er liepen ook twee töltende dravers rond, waarvan één eigenlijk alleen maar aan het telgangen was, die andere was leuker en nog een paso geloof ik, maar daar heb ik geen foto's van. Persoonlijk vond ik de IJswalker erg leuk! Mooi maatje en leuke gangen!
Ik werd trouwens erg hebberig van de verkoopshow
mooie foto's! Wim Vonck liet zn paard trouwens steigeren op commando; hij deed zn wijsvinger omhoog. Als hij achteruit moest schudde hij zeg maar 'nee' met die vinger. Ja, ik heb goed opgelet 
.
Wat ik er uit kon herkennen was dat hij bij het achterwaarts gaan met 2 rechtopstaande vuisten naar boven en beneden ging, met een soort van "hupjes". Sorry het lukt me niet echt om het goed te bschrijven.