ijslanderdag exloo deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

ijslanderdag exloo deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 14:30

Hier mijn foto's van de IJslanderdag van de IJRN gisteren in Exloo.

Als eerste zijn we naar de demonstratie van Wim Vonck (horse feelings) geweest. Erg interessant! We (alet, sorella en ik) zijn alledrie weleens bezig geweest met freestylen en we willen na het zien van deze show graag een cursus bij hem volgen! Dit is trouwens een Lippizaner en geen IJslander omdat de IJslanders waar hij mee werkt nog niet zo ver waren dat ze een show konden doen.

Hij reed eerst op het paard met zadel en hoofdstel en deed daarna het hoofdsetel af om te laten zien dat je dat niet nodig hebt om te sturen. Ik bedacht pas later dat ik mn digi bij me had, dus hier heb ik geen foto's van. Daarna deed hij grondwerk.

Afbeelding

hij liet het paard een paar keer steigeren. Ik weet niet of dat op commando was, of uit verzet omdat hij achterwaarts moest.
Afbeelding

Ik heb even gepraat met degene die hem meehielp en zij vertelde me dat dit paard een aantal weken geleden iedereen zijn stal uit mepte en vreselijk lastig was. Dat zou je absoluut niet zeggen als je die twee bezig zag! Wat een samenwerking!
Afbeelding

Afbeelding

Daarna het showteam van de IJRN.

Vlaggenparade
Afbeelding

Verschil laten horen tussen de gangen door over een plank te rijden
Afbeelding

caroussel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan het begin van de middag was er een demostratie met verschillende töltende rassen:

ijslander
Afbeelding

Irene Steringa met Ljúfur
Afbeelding

Afbeelding

paso
Afbeelding

tenessee walker
Afbeelding

ijswalker (kruising ijslander/tenessee walker)
Afbeelding

Er liepen ook twee töltende dravers rond, waarvan één eigenlijk alleen maar aan het telgangen was, die andere was leuker en nog een paso geloof ik, maar daar heb ik geen foto's van. Persoonlijk vond ik de IJswalker erg leuk! Mooi maatje en leuke gangen!

Ik werd trouwens erg hebberig van de verkoopshow Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Imre op 17-10-04 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:39

Lachen mooie foto's! Wim Vonck liet zn paard trouwens steigeren op commando; hij deed zn wijsvinger omhoog. Als hij achteruit moest schudde hij zeg maar 'nee' met die vinger. Ja, ik heb goed opgelet Knipoog
Enneh... het was van horse feelings Knipoog
Zo'n cursus bij Wim Vonck zie ik echt wel zitten!!
Die IJswalker vond ik ook super!! Leuke uitstraling had dat paardje!

Kortom; geslaagde dag Lachen

MewsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:59

Je hebt de verkeerde paso gefotograveerd... Knipoog

Kaya is inderdaad echt geweldig! OK dan! Die had ik al eerder ontmoet op een endurance. Haha!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:35

Zier er leuk uit jammer dat ze wat wazig zijn
maar voor de rest was het zo te zien heel gezelig
en die eerste foto's met dat witte paard
heel knap om dat paard zo te veranderen
als hij zo gemeen wa en nu zo lief Lachen

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:36

hee wat gaaf!
daar ben ik ook geweest samen met Röskur,helen88 en tindra + nog een vriendin van helen 88. was echt heel gezellig,vond het voor herhaling vatbaar !:)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:53

Mooie foto's hoor! Maar die schimmel, wat knap zeg van die man! Leuke ijslanders .

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:25

Alet schreef:
:) mooie foto's! Wim Vonck liet zn paard trouwens steigeren op commando; hij deed zn wijsvinger omhoog. Als hij achteruit moest schudde hij zeg maar 'nee' met die vinger. Ja, ik heb goed opgelet Knipoog

Haha dan heb je idd goed opgelet! Tong uitsteken Wat ik er uit kon herkennen was dat hij bij het achterwaarts gaan met 2 rechtopstaande vuisten naar boven en beneden ging, met een soort van "hupjes". Sorry het lukt me niet echt om het goed te bschrijven. Bloos
Dat hij ook nog iets met een vinger deed zag ik verder niet, maar zo goed heb ik nou ook weer niet gekeken. Knipoog
Ik vond het in elk geval super knap wat hij met zijn paard deed!

En ik vind het ook ondanks de lange reis voor herhaling vatbaar.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:47

Jaa Helen88 je hebt gelijk! Hij liep dan op het paard af net als die fanatieke wandelgroepwandelaars met hun armen bewegen! Hehe, ik weet niet of ik t nu zo duidelijk beschrijf... Tong uitsteken
Maar hij deed dus ook zo schuddend met zn vinger?
Maar hij geeft dus ook cursussen he! Ik heb even met hem staan praten voor meer informatie daarover. Het grondwerk wat hij met zijn paard deed was niet het doel van de cursus op zich, het gaat om respect en gehoorzaamheid zeg maar.

Sorella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:55

Haha! Erg leuke en gezellig dag, wind *LOL*
Kwas er weg van de zwarte ijlandertjes Knipoog

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:05

Ook ik vond het heel erg leuk in Exloo.
Ik ben helemaal weg van de IJslander van Irene Steringa. Wat een super beest! Als iemand ooit zo'n grote stevige merrie te koop ziet moet je me even waarschuwen!

Mijn man dacht het paard van Wim Vonck van vroeger te kennen. Volgens hem was deze nog van Piet Bakker geweest. Het was toen gewoon een braaf paard hoor!

icehester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:43

hallloo allemaal
ik deed zelf mee aan de ijslanderdag *LOL* *LOL* was heel cool(A) ik deed mee aan het jeugdshowteam van de IJRN met dat rood en wit heeft iemand nog mooie foto;s daarvan die die naar mij kan opsturen? Cheese! *LOL* ik was dat meisje met dat gestoorde paard (die vos) die met het ererondje 5 rondjes keihard ging galloperen Bloos Schijnheilig heeft m'n paardje wel vaker last van..achjah..ik ben het dus wel gewend..
dat van maaike burggrafer en els van der tas was ook wel interresant ik heb sinds een tijdje weer les bij maaike Haha! Pling OK dan! *LOL* vet cool Cool
noujah doegg groetjes hester

icehester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:47

ojah trouwens..heeft iemand nog wel foto's van maaike en els? Haha!
groetjes hester