Vast in de mond of nek..?? Help...!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Vast in de mond of nek..?? Help...!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 11:50

Ik zit al een tijdje te stoeien met mn paardje..!! Ze wil in stap wel naar beneden.. Maar in draf gooit ze der hoofd omhoog en wil ze graag weg rennen..!! Dit is zwaar vervelend!!

Maar het lijkt er op dat ze het bit vast pakt..dan gevoel geeft het..!Zachtjes spelen heeft geen zin,harder ook niet.. Heb diverse bitjes... Maar weet niet of ik op een hulp teugel verder kan komen of een begin kan maken.. Zo ja welke adviseren jullie mij...?? Of wat voor bit..?? Of wat anders..??

Ik hoop dat het een beejte duidelijk is wat ik uit leg.. Anders pobeer ik het beter... Lachen

Groetjes!

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:01

heb je al les? dat kan misschien helpen...

Maar volgens mij hoort dit op RT maar ik weet het niet zeker...

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:07

Ik vind het een beetje moeilijk om dat vanaf de computer te kunnen zien. Als je denk dat er medisch iets niet goed zit, dan zou ik even een accupuncturist/kraker laten komen. Als je denkt dat dat allemaal wel goed zit, dan zou ik de raad van je instructrice opvolgen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:09

als ze in stap wel oplaag loop maar in draf zo doet zoals jij omschrijft, dan drukt ze de rug weg om balasting op de spieren te voorkomen.
Dan kan ze idd pijn in haar rug hebben.

Het kan ook een methode zijn om onder het werk uit te komen, maar lijkt me eerder dat ze pijn heeft als ze het zo extreem doet.

Een keer een bottenkraker of een paarden therapeut laen komen kan een optie zijn.

Longeer haar ander eens een keer met een pessoa teugel, of bijgezet, doet ze dan hetzelfde?
Dan moet ze er wel doorkomen en nageven en als ze veel pijn heeft kun je het dan het beste zien.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:13

wat bij Banjer hielp, was eerst zorgen dat ze goed aan het been is, en goed voorwaarts... en daarna pas aan de nagefelijkheid werken... Lachen
Meestal komt de nagefelijkheid vanzelf wel als paarden goed aan het been zijn, want je rijdt ze in principe met je benen "tegen het bit aan"....

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:14

Nimmedor schreef:
als ze in stap wel oplaag loop maar in draf zo doet zoals jij omschrijft, dan drukt ze de rug weg om balasting op de spieren te voorkomen.
Dan kan ze idd pijn in haar rug hebben.

Ik denk idd ook aan een pijnlijke rug, laat eerst eens iemand die daar verstand van heeft, kijken of het zadel wel correct past.
Als dat allemaal goed in orde is, zou ik er een een DA naar laten kijken.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:15

Als jij zegt dat je paard wel nagefelijk is in de stap, maar niet in de draf/galop, kan het ook zijn dat hij zijn balans moet zoeken.

Het is maar één van de vele mogelijke verklaringen Lachen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:55

Misschien wolfskiesje in de weg?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:12

Als je alle medische problemen hebt uigesloten, moet je gewoon veel wendingen rijden, als ze wilt rennen, laat haar maar doen, maar blijf wendingen rijden, ze maakt het zichzelf alleen maar moeilijker door te rennen. En na een tijdje zal je wel merken dat ze rustiger word, en dan kan je beginnen met heel veel overgangen rijden, dat ze goed aan je been word en dan zal ze je hand wel vanzelf beginnen opzoeken. Maar vooral: zoek een goede lesgever...

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:00

Verplaatst naar RT

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 19:49

Het is echt verzet.. aar pijn aan der pug heeft ze niet hebben we al naar gekeken.. Ze word ook boos op zichzelf als ik bv wil wijken.. Ze snapt het wel maar het lukt haar niet zo goed en dan word ze boos op zich zelf.. Na een tijdje goed belonen na elke stap word ze nit meer boos op zichzelf en doet ze het ook bijna prima..!!

Voorwaards is ze heel erg dus dat is het probleem niet smithgirl Tong uitsteken

Mischien moet ik der gewoon heel erg overdreven gaan belonen mischien dat ze het dan leuker gaat vinden ..?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:09

Wie had er naar haar rug gekeken (wie is we). Kijk ze kan ook boos worden omdat ze graag voor je wil werken, maar het niet kan door b.v. de pijn.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:21

eerst maar een paar keer per week onbelast longeren aan touwtjes, voorwaarts, neerwaart aan een touwtje. Als ze daar lenig in is geworden, zou je haar ev. een tijdje met een thiedeman teugel kunnen rijden. Zorg dat je les hebt van een gedipl. instructeur, die je met dit alles kan helpen.
Ik hoop dat het dan lukt!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:55

Ik zou om te beginnen eens helemaal laten controleren door je DA als het niets medisch is zou ik het gaan proberen met je het lichtste bitje en de instructrische die het beste bij jou past!

Een paard wat het bit vast pakt heeft geen vertrouwen meer in je handen.. en dat win je enkel terug door hem te bewijzen dat die handen lief voor zn mond zijn.. dus niet lopen rukken, trekken of plukken en al helemaal niet met een of andere scherp bitje.. rust!

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:41

lekker van acher naar voren, naar de hand toe, gaan rijden. Je moet op die manier een aanleuning gaan krijgen. Zorg voor constante verbinding met de mond, dus geen slap teugeltje.

Veel overgangen rijden, zodat ze beter naar zit en been gaat luisteren. Als jij je zwaar maakt in het zadel als het ware, moet ze daarop terug komen. Voor zo min mogelijk doen. Niet het krulletje willen. Dat komt daarna wel. Eerst goed aan de hulpen zetten.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 11:23

ik heb controle in de mond dat wel, lenig is ze ook...! en soepel ook.. Rij der altijs van achter naar voren en ze zet der achterhand er ook altijd bij Maar ik heb gemerkt dat het ook aan het bit ligt dat ik gebruik... Als ik met een gewoon bitje rij doet ze het niet..( enkelgebroken) zodra ik met een dubbel gerboken bitje rijd, voelt ze ook beter aan!!

Mischien dat dat het probleem zou kunnen zijn..?

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:43

waar rij je nu mee dan?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 19:12

Vandaag weer gereden, met een bustrans-enkelgebroken.. Ze liep nu in stap/draf/galop aan de teugel * trots Haha! * Ik heb vandaag even wat langer ingestapt als normaal ( met instappen laat ik der naar binnen en naar buiten kijken en rijden we figuuren) en ik merk dat als ik dat doe.. Dat ze "warmer" is en makkelijker loopt..!! Lachen