van simpele galops wisel naar vloeiende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

van simpele galops wisel naar vloeiende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:47

mijn paard kan de simpele galops wissel en mijn instructiese wil er een vloeiende galops wissel van maken zoals zei dat noemt.
Maar dit duurt nog een tijdje omdat ze met vakantie is.
Iemand idee hoe ik dit al een beetje kan oevenen.
Of is er iemand die weet hoe ziets in zijn werk gaat.

(ik heb al gevoeld hoe het is om een galops wisel te rijden)

nou ben benieuwt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:52

ja, niet doen!
Als je het niet goed aanpakt en je krijgt fouten in je vliegende wissel dan zijn die er heeel moeilijk uit te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:18

ze heeft mij de opdracht gegeven om die simpele galops wissel zo snel mogelijk te maken en dat is wat ik nu ook oeven.
maar vraag me toch hoe het in zijn werk gaat om een paard het te leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:25

Een vliegende wissel is heel iets anders dan een eenvoudige wissel. Die eenvoudige wissel leert je alleen om je paard goed ta laten sluiten. Als je daar goed mee aan de slag gaat dan is dat in principe een goede voorbereiding op de vliegende wissel.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:14

ik zou absoluut niet zelf gaan oefenen. Als het paard in het begin zich aanleert om na te springen, krijg je dat er heel moeilijk uit.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:25

Ik begrijp dat je de changementen wilt aanleren door de eenvoudige galopswissel (dus die met een aantal stappassen ertussen) zo snel mogelijk uit te voeren.
Naar mijn mening ben je helemaal op de verkeerde manier bezig en is de kans groot dat je een paard krijgt wat zometeen de changementen in tweeën springt en de bij eenvoudige wissels geen normale stap pas meer laat zien.