zodra ik doorzit gaat mijn pony aan de teugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maxxie

zodra ik doorzit gaat mijn pony aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 11:36

hoi allemaal,
ik heb een pony van 4 jaar en het rijden enz doet ie allemaal heel braaf. nu valt het mij de laatste tid op als ik in draf even door ga zitten dat hij aan de teugel komt. ik vind dit best raar want omdat mijn pony nog zo jong is heb ik hem nooit daartoe geleid. ligt dit aan mijn zit?? of aan iets anders??

CaLiMeR0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:06

nee.. je pony ontspand zich gewoon.. alleen maar beter voor je pony!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:15

Nee hoor, dat is heel normaal. Het wijst er zelfs op dat je hem goed rijdt. Houden zo!

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:20

Alleen maar een goed teken!
Wanneer jij door gaat zitten houd je je pony waarschijnlijk beter aan je zit, waardoor hij beter onder je blijft en eerder zal gaan ontspannen.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:53

proficiat je rijdt hem goed Lachen

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:54

je rijd hem goed hoor

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 12:15

oh haha allemaal bedankt voor je reactie ben ik weer helemaal vrolijk Tong uitsteken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:15

Je zal waarschijnlijk meer beendruk geven waarop hij reageert en hem meer met de hand begrenzen.

Let er wel op dat hij niet langzamer gaat lopen met een ingetrokken hals zo van dit is wel fijn. Lekker voorwaarts rijden waarbij de hals op lengte wordt gehouden. Probeer hem ook af en toe net wat dieper in te stellen dan dat hij graag wil en tempowisselingen blijven rijden.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:57

Nou mooi toch? Haha!
Even of-topic; ik ken een pony (wordt gereden door een klein meisje) die netjes aan de teugel gaat lopen als het regent Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:47

Even een vraagje: wat versta je onder "aan de teugel", Maxxie? Lachen

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 19:02

ja dat ie nageeft en dus zeg zo mooi zn hoofdje naar benede doet. gewoon op de correcte manier niet door getrek enzz niet achter de teugel getrokke ofso..

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:04

Als hij zijn hoofd alleen naar beneden doet (ook zonder getrek), hoeft het nog niet te zeggen dat hij aan de teugel loopt. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:10

dat is alleen maar fijn dat ie dat doet...hoef jij er verder geen moeite voor te doen!!! met lichtrijden kun je een beetje vragen..maar dat komt vanzelf wel een keer.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:14

marquez1 schreef:
Even of-topic; ik ken een pony (wordt gereden door een klein meisje) die netjes aan de teugel gaat lopen als het regent Haha!

Dat doen de meeste pony's Haha! Doordat de regen op hun afkomt gaan e met een gebogen hals staan en hoofd naar beneden, kijk maar eens in de wei als pony's in de regen staan.

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 20:18

Tyrza schreef:
Als hij zijn hoofd alleen naar beneden doet (ook zonder getrek), hoeft het nog niet te zeggen dat hij aan de teugel loopt. Knipoog

je weet heus wel wat ik bedoel.. zo dom ben ik ook weer nie hoor

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:49

Nee, ik weet niet wat je bedoelt. Ik ken je niet, weet niet hoe je rijdt en wat je kennis is. Vandaar mijn vraag. Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:39

Ik zou al blij zijn als een pony eerst nageeft door met het hoofd te zakken, ookal loopt hij dan nog niet echt door het hele lijf aan de teugel. Door een ontspannen lage houding zonder hangen worden in elk geval niet verkeerde halsspieren ontwikkeld zoals bij een paard dat steeds heel hoog met het hoofd en de neus loopt. Dat zie ik wel eens bij jonge paarden met onervaren ruiters. Die weten dan ook niet hoe ze het op moeten lossen en gaan dan eerder trekken om hem rond te maken...

Lekker zo doorrijden en moet goed les leer je steeds meer bij. Succes!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:20

Steffie89 schreef:
Dat doen de meeste pony's Haha! Doordat de regen op hun afkomt gaan e met een gebogen hals staan en hoofd naar beneden, kijk maar eens in de wei als pony's in de regen staan.

Das de grap ook, het meisje denkt dan dat ze dat zelf heeft gedaan Haha! en is dan helemaal strots, schatiig niet Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:24

maxxie schreef:
je weet heus wel wat ik bedoel.. zo dom ben ik ook weer nie hoor

Weet je het echt? Heb je echt al een keer op een paard gezeten dat aan de teugel loopt en gevoeld hoe dat voelt?
Ga voor de rest helemaal met Tyrza mee.

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 17:57

ik heb M2 gereden dus ik weet wel hoe het voelt om een pony echt lekker aan de teugel te hebben. alleen ik nu met een jonge pony bezig ben en mijn instructrice tijdelijk verhindert is,vroeg ik dit dus af

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:59

Hmm....als je M2 hebt gereden hoor je dat toch te voelen? Of ben je het gevoel inmiddels al weer kwijt?
En als je M2 hebt gereden hoor je al helemaal te weten dat een paard alleen optimaal kan presteren als het harnachement past en goed zit. En dat doet het in dit geval NIET!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:02

ben het eens met cassidy...jonge pony of oude pony als je het gevoel al kent van toen je M2 reed dan herken je dat nu weer dus klinkt een beetje vaag...

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 18:03

vindje het nou echt zo leuk oom zo te reageren. ik heb nooit gezegt dat ik alles van paarden af wist anders zou ik hier ook niks vragen en mijn pony waar ik M2 op reed was echt een super paardje die gewoon alles deed. en veder heb ik zat andere ponys gereden dus dat voelen kan i onderhand wel.. niet dat meteen ee anky ben want dat is natuurlijk nie maar als een jonng paard zonder aanleiding aan de teugel gaat heeft dat niks met M2 rijden te maken. dat jongen paard is nogal hard in zijn mond dus met gewoon lichtrijden gaat ie niet omlaag en met doorzitten dus wel daarom vind ik dat eiigenlijk niet zo raar

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:17

niet gelijk in de aanval gaan hoor!! mensen mogen hier een mening geven, want daar vraag je immers om toch? ik zie alleen wat ik lees en geef een mening en het is niet kwetsend bedoeld maar ik vroeg mij gewoon af omdat je zei dat je al M2 had gereden waarom je dan niet een bepaald gevoel herkent... was zeker niet rot bedoeld hoor!!! we proberen je hier allemaal te helpen al klinkt het soms niet even aardig...ik zei alleen dat het vaag klonk omdat ik het niet helemaal begreep...sorry daarvoor als het rot overkwam.. Haha!

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 18:21

nee ik had het ook niet tegen jou ik vind het alleen maar fijn dat jullie je menignggeven maar als sommige mense zo flauw gaan reageren net alsof ik een dombo ben heb ik ook zoiets van waarom zou ik nog iets vragen?? het ging ook niet, of ik niet kan voelen of de pony goed loopt want dat doet ie wel maar meer waarom ie zoiet doet en als ik dan me moet gaan bijna verontschuldigen waarom ik het niet weet vind ik het nou ook niet echt leuk. wel bedank dat je je excusses aanbied vind ik wle heel aardig en ik moet ok maar niet zo zeuren Tong uitsteken:P