hulp gezocht met beleren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

hulp gezocht met beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 20:18

Ik heb een 3jarige kwpnr gekocht (Gribaldi x Rechter). Toen ik haar voor t eerst zag was ik er al helemaal weg van en hebben we haar gekocht. Ik Zou haar gaan beleren met m'n vader, hij heeft al eerder een paard beleerd(een hele moeilijke). We zijn nu al een tijdje bezig. Ik heb haar nu ongeveer 8weken. Als je het zadel erop legd zonder beugels gaat alles redelijk goed. Eerst gaat ze nog wat rondjes wild door de bak galopperen en een beetje bokken maar daarna gaat het super.
Omdat m'n vader in Arnhem woont en ik verder geen hulp heb kan ik niet iedere dag even oefenen met het zadel. Ik denk dat ze dit juist wel nodig heeft omdat ik merk dat als ik een paar dagen al het zadel niet opgehad heb ze er weer helemaal bang voor is.

Toen ben ik maar begonnen met het hoofdstel. Dat ging echt heel goed. Ze is daar nu al helemaal aan gewend.

Deze week hebben we de beugels aan het zadel gehad, dat was echt een heel gevecht. Ze heeft echt heel lang door de bak gesprongen, en dan ook echt met alle vier de benen van de grond. Ze had d'r oren ook naar achteren. aan t eind ging het helemaal goed, de beugels waren toen al allebij los gegaan en dat vond ze zelfs al niet erg meer.

Omdat ik dus zelf geen ervaring met beleren heb zoek ik iemand die me daarmee wil helpen omdat ik wil dat ze op een goeie manier beleerd word. Ik heb nog geen instructrice, ben wel opzoek maar heb helaas nog niks gevonden. Wie wil mij helpen? of weet iemand nog een goeie stal waar ik d'r kan laten beleren? Verward

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:47

waar woon je in de buurt?? miss wel handig om te weten?? Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:13

Haha ja idd, ik weet niet waar je vandaan komt, maar Gert van den Hof is heel goed met het beleren van paarden!

www.stalgertvandenhof.nl

Kost wel wat natuurlijk Tong uitsteken Voor de rest.. tsjah.. nouja, moet eigenlijk eerst weten waar je ergens vandaan komt Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 11:57

Oeps was ik vergeten, woon in Kootwijk, kennen jullie vast wel *LOL* ik had gehoord van een kennis dat in harskamp (stal werner&gal) wel een goeie zit.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:36

Kootwijk is Gelderland toch? Ik ken die stal niet, die je noemt.

Ik weet niet wat je ervoor uit wilt geven maar jij zit dan ook wel redelijk in de buurt van Gert.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 14:18

Ik woon zelf ongeveer 15 KM bij jouw vandaan. Ik denk dat je echt engels wil inrijden. Anders kun je bij mij terecht.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:18

Gert van den Hof is idd een aanrader. Ben vorig jaar naar een clinic geweest in Ermelo van hem. Echt super hoe hij die paarden daar beleerde Lachen Succes ermee!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:39

Wij beleren ook paarden, met name wat moeilijkere dieren. Kijk voor info maar eens op onze site: www.balingehof.nl

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 11:27

Oke, k zal wel ff kijken. Ik wil er Engels mee gaan rijden(dressuur). Ze is nu al wel gewend aan het hoofdstel en bit. Het zadel wil nog niet echt lukken, zonder beugels al wel, maar met beugels is t echt een draak. Bedankt voor de tips...zal ff met me pa over leggen want die wil t liefst dat ik het meeste zelf doe, maar in de winter komt er toch niks van terecht met beleren omdat er geen binnebak is en ze dan nog wilder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:53

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:10

Gert van den Hof is inderdaad niet zo heel ver van je vandaan. Mijn merrie gaat daar binnenkort ook naar toe. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen, ik ga zeker kijken!

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:09

Wat zijn de gemidddelde kosten van het beleren/zadelmak maken van een paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:04

Op het Hooiland is/was het 500 europer maand en Ustinov was binnen een maand klaar.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:27

heb je gepbt Haha!

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:46

Dank je wel voor de info, super

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:04

graag gedaan Knipoog