Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sjonniej schreef:Wat doet ze als je een volte rechtsom gaat galoperen (in de linkergalop)? En als je die volte net zo lang verkleint tot de meeste paarden wel om moeten springen om niet uit balans te raken? Als ze overspringt goed belonen en na 5 sprongen weer terug.
En weer opnieuw beginnen. Ook helpt het misschien als je juist op de volte aanzet ipv. de lange zijde.
pubelia schreef:het probleem met haar op de volte zetten is dat ze eingelijk bijna niet te sturen is in galop. ben al blij als ik een grote volte kan maken. en het is dan ook niet de eerste keer dat ik tegen het hek aan knal!! en dan kan je sturen wat je wil!! de hulpen voor de contra galop ook al geprobeert dus dmv het wijken en dan aanspringen maar dan springt ze nog niet goed aan!
Unity schreef:Ja, maar als ze een volte al moeilijk vind, dan is Correct wijken ook een probleem. Als ie niet correct wijkt, dan valt ie op de buitenschouder.
En hulpen voor de contrastelling?? Gewoon je buitenhand naar buiten en omhoog plaatsen. Jou en zijn gewicht schuift dan naar de binnenzijde. Dit zijn geen verkeerde hulpen. Het is een hulpmiddel. Je hoeft later niks af te leren. Gewoon simpelweg je benen aanleggen en galop word het dan!!!(dat zou het nu ook al moeten zijn. De stelling/contrastelling staat los van een galophulp!!)
pubelia schreef:als ik haar hoofd (voor de rechter galop) naar links laat kijken dan bots ik tegen de bak rand op!
Stelling wil niet zeggen dat je alles van de andere teugel los moet gooien.