Ik wil zo graag meedoen aan een springwedstrijd, maar ik durf het maar steeds niet aan
. De hoogte gaat nu wel, maar ik denk niet, oh, makkie ofzo. In de les spring ik ook wel een paar hindernissen achter elkaar van 1.00 tot 1.10, en ook heb ik regelmatig oefenparcoursen gesprongen. De ene keer gaat het geweldig, springt ze alles, en de andere keer is het weer helemaal niks. Weigeren tot en met. Veel heeft ook te maken met hoe ik zelf in mijn vel zit. Als het "moet" gebeuren zit er teveel druk achter en wordt het helemaal niks.
ulisse springt op zich wel makkelijk, maar omdat ze geen wedstrijdervaring heeft, en heel erg kijkerig is, moet je wel flink rijden. Je moet dan bij iedere sprong heel zeker van jezelf zijn en tot op het laatst er goed bij blijven. Tja, en doordat ik zelf ook geen wedstijd(spring)ervaring heb, schort daar bij mij nog wel eens aan.
Ik ben zo bang dat als ik met een officiële wedstijd meedoe, het helemaal mis gaat, en ik haar "in de stop" heb. Dat hoor ik zo vaak om me heen.
Laatst heb ik meegedaan aan de SGW Vasse, daar hoorde ook een officieel springparcours bij, maar de hindernissen stonden tenminste niet zo hoog (70-75 cm).
Herkent iemand dit en hoe ben jij ermee omgegaan, of heb je goede tips?
Alles is welkom!
ik ben daar echt zo bang voor dat ik springen maar helemaal niet meer doe ook niet meer nadat ik hard ben gevallen, maar daar zou ik denk ik nog overheen kunnenkomen.