Wat te doen als je paard alleen maar wilt rennen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElsjeBrab

Wat te doen als je paard alleen maar wilt rennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 12:37

Als ik met mijn paardje ga rijden,
dan mag hij altijd een stukje in rengalop.
Zijn oortjes staan dan helemaal naar voren,en hij vindt het gewoon leuk.
Maar het probleem is dat hij dan de rest van de buitenrit zo
druk is, dan wil hij alleen nog maar rennen.

Overgangen rijden enzo helpt niet echt.

Iemand nog een ander idee?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:04

Gewoon een paar keer geen rengalop doen, dan wordt het buitenrijden niet steeds geassocieerd met rengalop/racen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:10

ik zal ook een paar keer gewoon rengalop overslaan, en eens wat rustige wandelingetjes maken in stap of een stukje draf. Want nu associeerd je paard inderdaad "buitenrijden" met "lekker crossen"

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:02

Nog een optie is wat bij mij heeft geholpen destijds (wil niet zeggen of het goed is het werd mij aangeraden)

Heel hard laten werken in de bak gewoon super hard, longeren van te voren moeilijke oefeningen doen. Dan naar buiten constant laten draven en waar het kan handgalopjes doen en hem gewoon erg moe rijden. Dan in rengalop laten wil hij dat niet gewoon aansporen.

Bij mij had die er toen wel genoeg van, maar weet zelf niet of het goed was mijn instructrice vertelde het me.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:02

VMR -> RT

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:37

Ik denk ook gewoon regelmatig eens die rengalop overslaan, maar ipv een rustige galop.
En na de rengalop eerst weer een stuk even rustig stappen, om je paard de rengalop kriebels weer even te laten vergeten. Kan hij gelijk weer even op adem komen en dan na een eind stappen weer rustig aandraven en je buitenrit vervolgen.