Mijn paardje ziet longeren nu als een spelletje. Normaal kan ik een paard wel opvangen als ie naar binnen komt, maar hij doet het zó razendsnel! Als ik hem vervolgens weer op de cirkel zet en laat aandraven gaat ie soms in versnelling keihard, om vervolgens mij bijna door de bak te trekken. Hij heeft dikke pret, staart omhoog en sjeesen maar
. Volgens mij ziet ie longeren als opjaag-spel, en komt vervolgens na een hoop lol mijn kant op om me opnieuw uit te dagen.

Iemand tips?

of ineens op me af te komen. Ik heb 'm gewoon heel stoïcijns HO gezet, opnieuw positie innemen, en gewoon weer opnieuw beginnen. Absoluut niet kwaad worden of in meegaan, maar gewoon net of ik hartstikke gek was, gewoon opnieuw beginnen. TJa, en dan is de lol er snel af. Heeft drie weken geduurd en toen was het over. Nu gluurt 'ie alleen nog ondeugend onder z'n voorpluk vandaan en als ik dan terugkijk draait 'ie heel gehoorzaam z'n oor naar me toe
. Veel paarden hebben het erg snel door als je even niet alert bent. Maar gewoon, net als Sonja zegt, rustig doorgaan en ontspannen blijven. Dan komt het vanzelf weer goed.