paard gaat achter breed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

talented

paard gaat achter breed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 17:21

Ik rij op dit moment een vierjarige merrie die nu ongeveer 5 maanden onder het zadel is. Het rijden verloopt allemaal prima op 1 ding na. Wanneer ik met haar de draf verruim gaat zij achter breed lopen. Ik heb hier op wedstrijden echter nooit commentaar op gehad maar wanneer ik mezelf laat filmen is dit goed terug te zien. Mijn instructrice zegt dat het vanzelf over gaat, dit geloof ik ook wel, maar heeft iemand misschien een manier om het op te lossen of in ieder geval niet erger te laten worden ?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:24

Mijn pony doet dit ook, eigenlijk een goed teken. hij gaat dan achter 'zitten' op de achterhand en gooit hij ze voor goed vanuit de schouder weg.
Maar ik weet niet of dit echt hetzelfde is.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:27

Het is helemaal geen goed teken wanneer ze wijd gaan, het is een teken van slapte.

Je instructrice heeft dus wel gelijk wanneer ze zegt dat dat na verloop minder wordt, je los het sneller op door heel veel overgangen te maken en door veel te schakelen. Let heel goed op dat je van achter naar voor blijft rijden.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:22

Sjuimpje schreef:
Het is helemaal geen goed teken wanneer ze wijd gaan, het is een teken van slapte.

Je instructrice heeft dus wel gelijk wanneer ze zegt dat dat na verloop minder wordt, je los het sneller op door heel veel overgangen te maken en door veel te schakelen. Let heel goed op dat je van achter naar voor blijft rijden.

Ja, bedankt! Maar dit wist ik eigenlijk al wel Bloos Maar zijn er geen bepaalde oefeningen om het te verminderen? Ik rij al veel overgangen en als ik verruim doe ik dit maar een aantal passen i.p.v. bijvoorbeeld een hele diagonaal...