onenigheid met bijrijdster wat te doen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orsini

onenigheid met bijrijdster wat te doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 14:39

Hoi allemaal ik zal het even kort toelichten. Mijn paardje wordt 1 tot 2 keer per week bereden door iemand anders. Nou heeft zij vaak het probleem zegt ze dat hij rechtsom niet goed om haar been buigt in de voltes vooral in de galop. Zelf heb ik dat probleem bijna niet ( vind hem linksom wel makkelijker te buigen dan rechtsom, maar elk paard heeft een makkelijke en moeilijke kant toch). Nu denk ik dat het probleem komt doordat zij haar binnenteugel teveel erbij houdt waardoor ze het binnenachterbeen blokkeert met ondertreden, zij vind van niet. Ben onlangs nog bij een dierenarts/manueel therapeut geweest voor algehele controle (zo eens in de tijd) en die kon niks vinden. Nu vraag ik me af hoe dit probleem op te lossen is.
Voor mijn gevoel loopt hij echt super, maar als zij heeft gereden belt ze soms om te zeggen dat hij zo slecht liep en niet wou buigen en dat ze denkt dat er iets is en dat ze het zielig vind om hem te rijden zo.
Vanavond heb ik weer les en ik ga proberen om mijn instructrice er even op te krijgen dan kan zij het ook eens voelen of er wat is....

wat denken jullie?? (Ik ga binnenkort Z1 met hem starten by the way OK dan! ) Oja mijn bijrijdster rijdt ongeveer m1 niveau, maar altijd laag terwijlik met de training vaak meer de oprichting zoek.

wie o wie heeft er iets nuttig over te melden?????

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:44

heeft jou bijrijdster ook les? of heb ik daar overheen gelezen?
Want dan kan de instructrice/teur het mss beoordelen

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 14:48

ze heeft wel eens les van mijn instructrice gehad maar nu eigenlijk bijna nooit meer, kunnen hun agenda's niet op elkaar aanpassen dus.... maar ik weet wel dat mijn instructrice toen vond dat ze iets teveel met haar binennteugel deed. Weet alleen niet of het probleem dus echt daar vandaan komt?? jullie wel?

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:53

klinkt wel zo. Ik kan het niet zien vanuit hier, maar zoals jij het bechrijft, doet het wel denken aan een ruiter met een te starre hand. Pin met er niet op vast..... Toch een keer kijken of zij en je instructrice elkaar kunnen ontmoeten. En inderdaad, eens kijken wat je instr ervan zegd als ze er zelf op zit!! Ben heel benieuwd!!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:54

Vind het moeilijk om van hieruit te beoordelen of het probleem daar vandaan komt (zou natuurlijk goed kunnen). Ik zou toch eens gaan aandringen op dat zij weer les gaat nemen. zeker omdat ze zelf ook vind dat het niet lekker gaat! Misschien kan je het er vantevoren met je instructrice even over hebben, zodat ze er extra op kan letten...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:57

Misschien zou les idd een idee zijn en het is moeilijk te beoordelen zonder het te zien. Misschien zit ze scheef of wat dan ook waardoor het komt. Dat is moeilijk vanachter de computer! Maar misschien dat ze meer aan neemt van een instructrice. Desnoods neemt ze een andere, zelf uitgezochte instructrice?!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 15:01

ja zou wel handig zijn als ze weer gaat lessen dan heb je daar wat meer controle op. hoop dat ik vanavond wat meer helderheid krijg met de les want het is wel naar om zoiets van je bijrijdster te horen

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:30

Ik zie het zo, Jij bent de baas over jouw eigen paard, anders ga je er zelf een keer bij staan als ze gaat rijden en geef je haar wat aanwijzingen en kijk je of het beter gaat. Jouw bijrijdster die heeft dat dan ook gewoon te accepteren. Jij rijdt een klasse hoger en je bent eigenaar. Jij kent je paard het beste en als jij denkt dat het daar aan ligt zou ik gewoon een keer gaan kijken. Hier hoef je je absoluut niet ongemakkelijk over te voelen, de situatie wordt hoelanger je wacht alleen maar ongemakkelijker

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:48

ja idd zoals wat knor zegt.. help haar een beetje en anders zal ze toch les van iemand moeten nemen.
succes!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:47

of je paardjuh niet meer laten bijrijden

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 10:59

hebben gister gelesd en we zijn erachter, doordat ze haar bovenbenen te strak aanknijpt remt ze mijn paard in het voorwaarts lopen wat voor haar sloom voelt. OOk gebruikt ze iid veel de innenhand en dat moet minder. In de galop echter gaat het wel goed nu. allemaal bedankt voor de adviezen

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:02

mooi dat het toch nog is goed gekomen... veel succes verder!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:23

Dit is goed nieuws, fijn dat het goed gekomen is en veel succes verder!