Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amadeo schreef:je doet het goed, gewoon dooroefenen. Onthoudt, dat een paard ongeveer 470 herhalingen nodig heeft om een oefening eigen te maken, en daarna moet het nog verbeterd/ geperfectioneerd worden. Dus verwacht niet dat je paard het halthouden als rijtechnisch hoogstandje binnen 6 maanden doet! Dat duurt! (dit is als positief steuntje bedoelt, zodat je niet twijfelt aan jezelf. Je doet het op de juiste manier, gewoon doorgaan en met de tijd zal het verbeteren!)
Succes
Hoelang doe jij dan over het aanleren van aan de teugel lopen bij een jong paard bijvoorbeeld? Voor het halthouden heb ik ongeveer een kwartiertje nodig!! Okkie1 schreef::wow: Hoelang doe jij dan over het aanleren van aan de teugel lopen bij een jong paard bijvoorbeeld? Voor het halthouden heb ik ongeveer een kwartiertje nodig!!
Okkie1 schreef::wow: Hoelang doe jij dan over het aanleren van aan de teugel lopen bij een jong paard bijvoorbeeld?
Maar heb daar alsnog geen half jaar voor nodig. Wanneer ik een paard zadelmak heb gemaakt en hij is er klaar voor lopen ze binnen twee weken nagefelijk en voorwaarts neerwaarts. Ik zweer zelf bij vwnw rijden dus daar ga ik zowieso vanuit.
Sjonniej schreef:Maar als je 100x achter elkaar blijft halthouden is het best te begrijpen dat je paard gaat denken: je doet het zelf maar.
Ik doe het max. 3 x achter elkaar tenzij het meteen goed gaat en ga ik meteen verder.
Dressuurgek schreef:Als je niet 100x in een training je halthouden oefent, maar ongeveer 3x per training, dan duurt het natuurlijk wel wat langer dan een kwartier om een perfecte overgang te rijden waarbij het paard er van achteren goed onder staat, vierkant staat en nagefelijk en voor onbepaalde tijd op deze manier stil kan blijven staan. Je moet oefeningen zoals het halthouden en hals laten strekken gewoon in elke training een paar keer meenemen en niet uren achterelkaar doorgaan met het herhalen van 1 bepaalde oefening.