Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Aqua8horse schreef:Wat denken jullie?
1. een drijvend been: om voorwaarts te gaan, kuit aanspannen en ontspannen
2. een begrenzend been: een been wat tegen de buik van het paard duwt
3. een been om de nageeflijkheid te waarborgen, een been wat als een magneet werkt door de buik van het paard naar het andere been.
4. een waakzaam been, een been wat niets doet alleen aanligt en elk moment een actie van de bovenstaande benen kan uitvoeren als het nodig is.
Aqua8horse schreef:3. een been om de nageeflijkheid te waarborgen, een been wat als een magneet werkt door de buik van het paard naar het andere been.
Aqua8horse schreef:een begrenzend been: een been wat tegen de buik van het paard duwt.
dus mijn beenhulp komt in sommige gevallen niet snel genoeg door, dan moet ik aanduwen.Nicolletje schreef:Ik sluit me aan bij Lielle, maar: gebruik jij je buitenbeen helemaal niet? (zachtjes, achter de singel, om uitzwaaien te voorkomen)
Of staat het er gwoon niet bij?
) heb ik idd een begrenzend buitenbeen achter de singel liggen.
ik vond het raar- sneller naar beneden ging)
Ik doe dat niet meteen en altijd
Vergeet ik iets?Sjuimpje schreef:Ik duw nooit,
ik geef een korte hulp om voorwaartse drang op te roepen of om te activeren en voor zijgangen verleg ik mijn been. Duwen is uit den boze.
Sjuimpje schreef:Nee, jij spreekt over duwen.
Ik verleg mijn been wel en als het paard daarop niet reageert prik ik hem van mijn been af waarna ik hem gelijk weer laat afhangen. Het paard moet respect hebben voor de plaatsing van mijn been, daar wil ik niet bij hoeven te douwen.
Aqua8horse schreef:Balans moet vanuit het paard zelf komen. Dat geldt ook voor de oprichting, dat kan het paard als geen anders zelf het beste inschatten. De oprichting heeft namelijk te maken met de balans van het paard. Door een beenhulp te geven die werkt als een magneet(dus niet drijft, je wil immers niet voorwaarts) en alleen op het moment dat het even nodig is, steun je juist het paard in zijn balans. Uiteraard ligt je been zo stil en doet niets op het moment dat het paard goed loopt.
Citaat:du·wen1 (onov.ww.)
1 druk uitoefenen op => douwen; <=> trekken
du·wen2 (ov.ww.)
1 door druk voortbewegen
2 door duwen ergens, in een toestand brengen
Pipo schreef:Sjuim, blijkbaar zijn er wel mensen die het helemaal goed doen. Bovenstaand staat er nog een reactie van iemand.
Ik ben tevreden met de manier waaronder mijn paarden reageren op mijn beenhulp, dús ik vind dat ik het goed doe. Misschien als jij of Sjuim of Anky of voor mijn part de Koningin op mijn paarden stapt, dat het absoluut niet bevalt (zo'n rap reagerend paard), maar ik vind het héérlijk rijden. Eerlijk voorwaarts, aan het been en hup! Nicolletje schreef:Ik sluit me aan bij Lielle, maar: gebruik jij je buitenbeen helemaal niet? (zachtjes, achter de singel, om uitzwaaien te voorkomen)
Of staat het er gwoon niet bij?

Lielle schreef:nee, ik weet het allemaal zo goedIn de praktijk is het wat anders, maar wat ik heb opgeschreven is wel waar ik naar streef.
Dat je aan het rijden bent en denkt................waarom hang ik um nou aan z'n kop, ik weet toch ie daar niet beter van word?