Ulvy @ Work *dressuur*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ploeps

Ulvy @ Work *dressuur*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 19:47

Hoi hoi allemaal,
Ik rijd nu Ulvy, ulvy is een Kwpn merrie van 3 jaar, ik heb haar zelf ingereden, en ga binnekort een wedstrijdje met haar proberen, hier wat foto's van het rijden.
Ik weet dat mijn houding en mij beenligging niet helemaal correct zijn, maar ik ben ermee aan het werken.
commentaar is welkom, maar wel opbouwend Schijnheilig .

Hier nog even stap:
Afbeelding
Afbeelding

Ook nog stap, deze vind ik wel mooi, maar jammer dat ze er niet helemaal opstaat:
Afbeelding

Let a.u.b. niet op mijn hoofd, want ik zat naar de instructrice te luisteren, en mijn beenligging is niet netjes, dat weet ik, ik ging me voorberijden op de galop.
Afbeelding

Deze vind ik zelf wel leuk!
Afbeelding

nog 1 van de andere kant:
Afbeelding

Dit was het dan wel weer, meer foto's volgen.
En wat vinden jullie ervan? Schijnheilig Bloos

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:54

ik vind het een erg leuk paardje! *LOL*
maar hoe lang rijd je al op haar?? ik vind het eigenlijk een beetje te snel om gelijk een wedstrijdje te doen. ik zou lekker rustig aan doen en gaan oefenen! Haha! vat dit niet dreigend op hoor ben gewoon nieuwsgierig wrom je nu al wedstrij gaat rijden! Tong uitsteken

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:01

Hoi, het valt me op dat je steeds je rechterhand veel verder naar voren hebt dan je linkerhand, deze lijk je vast te zetten bij de schoft, ook val je op die ene foto helemaal naar binnen toe met je lichaam Bloos

Ik weet dat het lastig is met zo'n jong paard, maar veel succes met 'm, je past er heel mooi op

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:03

Pfoe,ben blij dat ik daar niet op hoef te stappen,wat is ze groot Haha! !En dat voor een driejarige!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:08

Mooi paard hoor! Glanst ook mooi op de 2de foto Lachen
Alleen lijkt het er wel op dat je constant zit te knijpen met je benen, maar daar zul je wel aan het werken zijn Knipoog Ziet er goed uit hoor!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:09

Ziet er best netjes uit.. Maar je hakken omlaag..! Zo maak je je kuit hard.. En je moet dus ook met je kuit aandrijven... En soms kan je wel wat rechter zitten... En ze is idd groot..! En ze loopt best netje voor een 3jarige..! *LOL*

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:12

Mooi paard !!! Als ze haar spiertjes nog iets opbouwd dan word het echt een beauty! Haha! *LOL* Ik denk dat als je nog een tijdje wacht met wedstrijden en goed oefend je veeeeeell winstpunten kan halen!:)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:26

hakken!! niet vergeten ze naar beneden te doen Lachen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:04

leuk paard hoor
maar hou je hakken wel omlaag hea Lachen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:55

Wat een lang paard zeg, hopen dat er snel wat spieren bij komen, want ze is echt een slungeltje nou!! Ik zou ook gewoon rustig dooroefenen, en pas als ze L1 bevestigd is, een wedstrijdje proberen. Beestje is jong genoeg.

SinelliB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:01

Leuk paard, let alleen op je handen ik zie telkens dat je je rechterhand meer naar voren hebt dan je linker. Ik weet dat het een jong paard is, maar als ik de foto's bekijk heb ik het gevoel dat hij er op elke foto net iets meer doorheen moet, de achterhand moet iets meer onder de massa en hij moet wat meer door zijn hals ontspannen. Wedstrijd kun je altijd proberen, kun je eens kijken wat een jury ervan vindt en bovendien kun je goed zien waar je nog aan moet werken.

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:17

Leuk beestje, inderdaad let even op je handen en je beenligging..

Ploeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 14:12

Bedankt allemaal voor jullie reaxi's! Maar mijn binnenhand moet ik ook zo houden.
Ulvy is nu zo'n half jaar onder het zadel.
Mijn hakken weet ik.. (*schaam schaam*) ik ben er mee bezig! Schijnheilig

Ploeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 14:16

maaykuhhh schreef:
maar hoe lang rijd je al op haar?? ik vind het eigenlijk een beetje te snel om gelijk een wedstrijdje te doen. ik zou lekker rustig aan doen en gaan oefenen! Haha! vat dit niet dreigend op hoor ben gewoon nieuwsgierig wrom je nu al wedstrij gaat rijden! Tong uitsteken

Omdat ik gewoon wil kijken en proberen hoe ze op ander terrein reageert.
heb ik met tess ook gedaan (zie mijn profiel)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:21

kan er niet veel over zeggen, het is niet echt 'actie' wat je laat zien. Op de laaste foto loopt ze netjes .

Ploeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:41

siets schreef:
kan er niet veel over zeggen, het is niet echt 'actie' wat je laat zien. Op de laaste foto loopt ze netjes .

Nou sorry, maar ik mag tog wel laten zien hoe het er nu aan toe is, en jullie mening vragen wat jullie er van vinden, Ulvy is ook nog maar jong, wat verwacht je dan Verward
Vat dit niet verkeerd op. Schijnheilig

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:32

hey tis,
lek dat je nu eens foto's van ulv neerzet. was al benieuwd
ik vind inderdaad ook je benen en e handen, maar dat komt vanzelf wel.
ik ben het stiekem ( niet verkeerd bedoeld ) ook wel een beetje met siets eens, maarja wat wil je ze is 3 dus dat komt vanzelf
leuk ! ( p.s. ; ik ga mn actie foto's showen in ITP Knipoog )

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:51

en nog iets ; bij die foto waar ulvy niet helemaal opstaat, zit jij helemaa l naar binnengeknikt?
of zie ik dat verkeerd ??

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:33

schouders naar achter, benen naar voren en handen wat dichter bij.
Ik denk dat je dan netjes zit Lachen:D

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:38

misschie dat het zadel een stukje naar achteren moet. verder leuk paardje hoor

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:50

Leuk paardje, is nog erg lang, en schraal in de bespiering maar dat komt vanzelf. Ikzelf houd er meer van om paarden van dit kaliber nog even lekker uit te laten groeien. Maar het ziet er verder rustig uit. Succes met je tuigertje Knipoog
Heb er zelf ook 1

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:21

maaykuhhh schreef:

precies..dat vraag ik mij ook wel een beetje af...niet erg bedoelt hoor!
maar nog ff een kritisch puntje: denk aan je voeten!! druk je hak uit en zorg dat je je voet niet te ver in de beugel doet *LOL*

succes!!!
ps. leuk dier

DarwinLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:22

hoi.. je hebt een leuk paardje hoor onder je kont zitten Tong uitsteken

Ploeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 22:44

Bedankt Voor jullie reaxi's, maar nogmaals, ik weet dat mijn houding niet netjes s.. En ben er mee bezig.. het gaat al wer veel beter! Maar ik hoef het Niet 10 keer hetzelfde te Horen. Schijnheilig Bloos

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 00:12

Ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien hoor, ik denk dat je het leuk gedaan hebt
Je beenligging is idd echt om niet al te vaak naar te kijken haha, maar ik denk dat jezelf zien op de foto's ook zeker zal bijdragen aan het verbeteren daarvan.
Ik zie dat je met rubberen laarzen rijd, en ik heb geen enkel idee of er een mogelijkheid is dat jou spaarpotje ruim is, want het zou denk ik geen verkeerd idee zijn om leren rijlaarzen aan te schaffen.
Dat kost even een hoop, dat wel, maar je word iets meer gedwongen om je benen lang te houden. Vooral als ze nieuw zijn laat je het wel uit je hoofd om je knieen zover te buigen want dat gaat vreselijk pijn doen Tong uitsteken
Dat is een optie waar je misschien eens over na kunt denken.
Misschien ken je iemand waarvan je een keertje de laarzen mag proberen tijdens het rijden? Even voelen.
Verder denk ik dat het helemaal geen gek idee is om eens een wedstrijdje mee te doen. Altijd leuk en zeker een goede oefening op ander terrein. Gewoon doen hoor als je dat leuk vind OK dan!