Ingereden, alles oke, maar is nu geschrokken!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Ingereden, alles oke, maar is nu geschrokken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 14:49

Arabesk is ingereden en alles ging op rolletjes. Totdat hij zaterdag schrok en ik eraf viel. Ik ging er meteen weer op, dat ging goed. Maar 's avonds wilde ik er nog weer eventjes op, toen ging ie bokkend door de bak en probeerde het zadel af te werpen. Gister weer! Huilen
Wat moet ik nu? Helemaal opnieuw beginnen of toch elke dag heel eventjes erop?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:07

Hoelang is je paard ingereden? Waar schrok je paard van? Komt jouw paard overdag nog buiten?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:41

past het zadel wel goed Verward

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:22

Dat verhaal herken ik Lachen.

Bij ons op stal stond een net ingereden merrie (zenuwachtig ding). Op een kwade dag was de berijdster ervanaf gevallen. Daar is het paard toen zo van geschrokken dat ze volkomen haar vertrouwen kwijt is geraakt.

Het was toen weer terug naar longeren, rustig opstappen, met 2 (!) helpers ernaast en continue praten een stukje stappen. De merrie had ook op een gegeven moment de gewoonte om af en toe om te kijken of de ruiter er nog wel was Haha!.

Een paar maanden later was het weer zo goed als normaal Lachen.

Ik weet natuurlijk niet of jouw situatie hiermee te vergelijken is, maar ik kan me goed voorstellen dat een paard ook flink schrikt als je er per ongeluk een keer naast ligt Scheve mond (en misschien ook spierpijn heeft als jij door een rare sprong ernaast bent gevallen).

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:37

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn verzorgpony. Alleen die kan af en toe echt een kreng zijn en ik denk dat zijn gebok een andere reden heeft dan die van jou.
Eerst heb ik heel rustig aan gedaan, en heel voorzichtig weer opgebouwd. Maar uiteindelijk begon hij weer met bokken en steigeren, toen ben ik net zolang blijven zitten tot hij ophield (dat duurde wel even) dit nog een aantal keren gedaan en nu gaat het al een stuk beter, hij bokt haast nooit meer..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:33

En misschien span je zelf nu ook wel. En dat voelt het paard en daardoor krijg je weer een schrikreactie.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 19:27

Hij is net twee weken ingereden. De tweede keer dat hij ging bokken, zat ik nog niet, ik wílde opstijgen, maar voordat ik de kans had VROEM, BOK BOK BOK BOK BOK.
Bedankt voor de vergelijkbare situatie-verhalen, het is dus een kwestie van volhouden Lachen en rustig opbouwen