Drachtige dressuurcrack @work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Drachtige dressuurcrack @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 12:14

Eindelijk kan mijn drachtige merrie weer lopen zonder pijn, zoals de meeste weten heeft minousch artrose, soms gaat het goed met haar en soms niet.
In maart is ze gedekt door mio, wat niet goed geweest is voor haar, want nu ze zwaarder wordt, krijg ze meer gewicht op haar pijnlijke benen. Ik heb haar maanden zwaar kreupel uit de stal gehaald, maar met behulp van Steffi vd laarse (osteopaat) slepen we minousch door haar zwangerschap heen.
Het gaat nu veel beter met Minousch, ze heeft minder pijn en kan nu zelfs al 20min rondhobbelen onder het zadel in de bak, zaterdag heeft lampje minousch gereden omdat ik Luna klaar moest stomen voor concours!

Hier zijn de foto's:

Dit vind ik een hele mooie foto, lamp en minousch: jullie zijn een leuke combinatie! Minousch heeft al een dik buikje, ze is nu 7mdn drachtig!
Afbeelding

Wat heb ik toch een mooi paardje.. zwijmel.. zwijmel... Haha! Haha! Haha!
Afbeelding

Deze is nogal donker.. minousch als DANCER in the dark!
Afbeelding

En dit is mijn gekke zusje, die wilde eens een leuke foto met haar en Bo!
Afbeelding

Ik zei toch dat wendy gek was? *LOL* Clown Kijk dr nou zitten in dr zadel? Ik denk dat ze vergadering hadden ofzo... Verward
Afbeelding

Kritiek kan altijd, maar hou even rekening dat ik degene niet ben die op de foto's staan.. ik kan ze bv niet verplichten met cap te rijden!!
Groetjes!!

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:50

heej minouschje, waar ik fan van ben !! (vooral van haar draf Haha! )
superleuke foto's van jullie lamp!
haha, ik vind de voorlaatste van wendy en bo echt leuk!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:08

Zozo! Al een lekkere dikke buik!! Haha!
Nog 4 maandjes!! Spannend!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:11

ja daar hebben we mamsie weer, ze word wel dik he, kan bijna niet wachten totdat mio's kindje komt !!! Leuke foto's

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:29

echt een leuk paard! Jammer van de artrose, misschien is het mij ontgaan, maar hoe oud is ze?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:30

zag in je profiel dat ze 11 is Lachen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:32

Het is jou paard en je kunt ze niet verplichten om met cap te rijden Verward

Tuurlijk kan dat!!!! Jij bent de verantwoordelijke dus moet voor de kosten opdraaien als zij in het ziekenhuis belanden.........

Ik rijd ook paarden voor anderen en die zijn gelukkig zo verstandig dat ze iedereen verplichten om met cap op te rijden!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 13:32

ja nog maar 11 jaartjes, ze heeft het vanaf haar 7e, artrose stopt nooit, het word alleen maar erger, dus ben wel blij dat ze een nakomeling krijgt, maar ik hoop dat ik haar nog lang hou!! ze is geweldig!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:34

leuk beestje! waarvan is ze drachtig??? wel een vroeg veulen wordt dat ofnie?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:34

Mag ik vragen waarom jij haar hebt laten dekken, ondanks dat het bekend is dat hoe zwaarder een paard wordt, hoe erger de atrose wordt?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:35

ohw ik lees het al: mio... die ken ik niet ... heb je foto Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 13:36

meiske16- ja een heel vroeg veulen, niet gepland!
tulandro- het is een foutje geweest dat ze gedekt is, ze is gedekt door een handelshengst die uitbrak en de bak in vloog toen ik net afgestapt was na het rijden. Het is inmiddels de ruin van frappa (MIO).
vandaar.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:38

Dat is wel klote dan.. maar ja, niks aan te doen!! Ik hoop dat de zwangerschap goed verloopt!!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 13:43

Tulandro schreef:
Dat is wel stinkmodder dan.. maar ja, niks aan te doen!! Ik hoop dat de zwangerschap goed verloopt!!

daarom heb ik begeleiding van steffie van de laarse (osteopaat en magnetiseur), die passen haar voeding en vitamines aan, en het werk wat ze mag doen. Sinds zij minousch behandeld gaat het zo goed.
Ja dit is een duur grapje inderdaad!
Heb wel het geluk dat Mio een super knappe stoere hengst was!!

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:08

LuvdaTossa schreef:
Het is jou paard en je kunt ze niet verplichten om met cap te rijden Verward

Tuurlijk kan dat!!!! Jij bent de verantwoordelijke dus moet voor de kosten opdraaien als zij in het ziekenhuis belanden.........

Ik rijd ook paarden voor anderen en die zijn gelukkig zo verstandig dat ze iedereen verplichten om met cap op te rijden!

helemaal mee eens! OK dan!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 11:20

jullie hebben helemaal gelijk, oke, nu weer off topic?
wat vinden jullie van mijn paardje???

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:58

TIs wel een leuk beestje, als ze straks weer slank is, en als ze meer bij elkaar gereden word, ze loopt nu erg uit elkaar, wat trouwens niet erg is hoor. Je zadel lijkt trouwens wel iets naar voren te liggen, voor de rest ziet het er goed uit.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 13:22

Tulandro schreef:
TIs wel een leuk beestje, als ze straks weer slank is, en als ze meer bij elkaar gereden word, ze loopt nu erg uit elkaar, wat trouwens niet erg is hoor. Je zadel lijkt trouwens wel iets naar voren te liggen, voor de rest ziet het er goed uit.

Normaal word ze ook bij elkaar gereden, (bij mij) het is een makkelijk paard om te verzamelen en bij elkaar te laten lopen omdat ze er kort in haar lijf is, korte rug en hals, ik start nu ook L2 met haar.
Het zadel ligt idd onwijs ver naar voren, ze is zoooo rond aan t worden dat het gewoon niet meer op haar plek blijft liggen!
We rijden nu ook 9 van de 10 x zonder zadel hoor!
We werken toch niet meer met haar!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:28

Mag ik je even wijzen op het feit dat je de merrie ook had kunnen laten spoelen! Dat had je een hoop ellende gescheeld. Ik hoop bij god dat het goed gaat met je merrie, als ik al zag hoe zwaar mijn gezonde merrie het had!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 13:35

irish_lady schreef:
Mag ik je even wijzen op het feit dat je de merrie ook had kunnen laten spoelen! Dat had je een hoop ellende gescheeld. Ik hoop bij god dat het goed gaat met je merrie, als ik al zag hoe zwaar mijn gezonde merrie het had!

Dat mijn merrie nu drachtig is is voor mij geen ellende, ik heb het na de dekking uitgebreid met de veeartsen besproken, er zijn zat fokmerries die afgekeurd zijn voor de sport (bv artrose) en nu draagmoeder of fokmerrie zijn.
Mijn veeartsen zeiden dat de kans groot is dat ze gewoon een gezond veulen op de aarde zet.
Helaas heeft minousch het nu zwaarder dan normaal omdat zij teveel vruchtwater heeft, en dus dikker is dan een normaal drachtig paard op deze tijd.
En ik ken het hengstje, en dat is gewoon een superknollie.
Dus dat vind ik weer een geluk bij een ongeluk.
Het hengstje is ongeveer 10cm kleiner als deze merrie, dat heeft ook een rol gespeeld dat we het wilde houden.
En ik heb het allemaal besproken met verschillende medici, ben niet iemand die zomaar iets aanpakt.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:01

Een merrie die nog maar 4 maanden moet met slof? Zou absoluut nieT mijn keuze zijn.

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:18

ook niet mijnes....

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:52

nee over de slof verwachte ik al wel weer een opmerking echt weer bokt... zo te zien gebruikt ze hem niet zo erg dus het valt wel mee en ieder heeft ze eigen keus toch.

hopelijk! verloopt de zwangerschap goed en krijgt ze een mooi veulentje..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 18:01

wordt dit paard dan in de krul getrokken door de slof???
En er wordt alleen gestapt met dit paard, dat kan een paard die 7 maanden draagt echt wel aan hoor!
Ik zie nl ergere dingen op bokt, denk aan springende shetlanders met lange meiden erop e.d. Maarja ik ga weer over mijn topic verder.
Ik ben blij dat mijn paard pijnloos kan lopen!!

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:05

Nee, dat niet, maar een slof hangt er wel met potentie tot gebruiken! Ik heb niks tegen een slof, maar wel bij een drachtig paard met artrose.