Met pijn in mijn hart moet ik mijn haflinger Twan verkopen.
Twan is een haflinger van het ouderwetse type, ruin, 12 jaar oud, stokmaat van 1.45, met stamboekpapier.
Twan heeft wel een ernstig dominantieprobleem. Ben dus op zoek naar een ervaren ruiter met een behoorlijke dosis lef en die het ook leuk vindt om dit probleem te verhelpen.
Twan heeft een aantal keer bij de vorige eigenaar voor de kar gelopen en vindt dit wel leuk, buitenritten en water vindt hij super, longeren is niet zijn favoriete bezigheid maar als je hem aanpakt doet hij dat wel. Het probleem is het rijden in de bak. Twan staakt op zijn manier, hij heeft er vrij snel genoeg van en gaat dan stil staan, geef je hem meer been dan gaat hij achteruit lopen, tik je hem dan bij met de zweep, dan bokt hij je er vanaf. Hij heeft een gemene bok en als je weer opstapt doet hij het even later gewoon weer opnieuw. Hier zal hij dus echt doorheen gereden moeten worden en nu na 4 weken dit te hebben geprobeerd is mijn lef echt op. Op dit moment rijd ik hem liever niet dan wel en is het voor twan en mijzelf echt beter om op zoek te gaan naar een nieuwe baas die dit wel kan en wil.
Twan is geen kinderpony!!! eventueel wel geschikt als gezelschapspony.
Verder is hij netjes bekapt, ingeent en ontwormd.
Lukt me niet om hier foto's te plaatsen dus die kan ik via email versturen. Vraagprijs is € 500,=, inclusief zadel en hoofdstel € 750,=. Prijs is niet vast voor de juiste persoon is er nog wel wat te regelen. Goed tehuis is veel belangrijker.
en hier kun je het hele verhaal lezen vanaf dat we hem gekocht hebben tot nu: [Dagboek van Twan]http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/index.php?board=20;action=display;threadid=169
We kwamen zaterdag nog wat oude foto's tegen van toen we Twan net hadden (24 jan) en er zitten erg leuke bij, dus die wilden we jullie niet onthouden:

Deze is gáááf!

Toen deze foto's genomen zijn was hij nog behoorlijk opstandig.
Nu kunnen we heerlijk met hem rijden en zelfs het zusje van Klaas (8) is helemaal weg van hem en kan hem makkelijk rijden.
(vééél meer foto's in bovenstaand topic te vinden)

Mooi haffie trouwens!!