Sinds een paar dagen heb ik echt complete strijd zodra ik op mijn paard stap.
Ik moet er wel bij zeggen dat het (helaas) nooit een werklustig voorwaards paard geweest is maar dit slaat echt alles.
Het instappen gaat nog wel (zolang het op zijn eigen tempo is) maar vraag ik hem om door te stappen, aan te draven of door te draven dan is het mis.
Ik kan doen wat ik wil maar hij reageert totaal niet meer op het been, hij wil niet naar voren.
Zolang mijn instructrice in de bak staat gaat alles redelijk, maar zodra die uit zicht is begint het gemier.
Ik kan hem een tik geven, maar dat lost niets op, hij gaat dan in 1 x stilstaan en geeft een giga bok, en daarna is hij dan helemaal niet meer naar voren te krijgen, en gaat op rust staan.
In de draf reageert hij helemaal niet op de zweep, hij gaat er echt geen pas harder van lopen.
Van de week heb ik samen met mijn instructrice sporen uitgeprobeert, hij reageert daar de eerste 3 x op maar daarna weet hij wat het is en gaat vervolgens weer geen pas harder.
Met iemand anders op zijn rug probeert hij het ook wel, maar uiteindelijk geeft hij toe en doet hij wat er van hem gevraagd wordt.
Er worden tijdens het rijden helemaal geen dingen van hem gevraagd die hij niet aankan, en ik heb het idee dat dit meer een dominantie probleem is.
Heeft iemand misschien een suggestie wat ik alsnog kan proberen, want dit is echt frustratie.