We hebben twee koerspaarden en ze liepen allebei op Wolvega gisteren. Erg leuk natuurlijk dus dat wilde ik niet missen.Roelof was op vakantie, dus TTP werd gereden door Rosalie Janssen, Tammy werd gereden door Stefan Schoonhoven.
Van TTP verwachtten we dat hij in ieder geval plaatsgeld zou moeten kunnen krijgen, bij de eerste vijf of zes dus. Tammy stond wel zwaar, maar zou het goed moeten kunnen doen.
To The Point in het voowerk; lekker fris!

Gelukkig ging het in het voorwerk verder wel goed, na de problemen die hij bij zijn een na laatste koers had... (hij was niet meer om te keren). De vakantie heeft hem blijkbaar goed gedaan. Hij had alleen wat haast bij het omkeren...
Onherkenbaar door de sintelkap
erg charmant... Maar het hielp in ieder geval wel. Hij houdt er niet van als er steentjes tegen zn hoofd aankomen, dit reulteerde al een keer in een galoppade.
Defilé:

De start, hij loopt hier helemaal rechts aan de binnenkant.

Na 1 ronde, op de derde plaats

In de laatste rechte bocht viel het paard van Van Dooyeweerd (op de foto hier boven ligt die tweede) onverwacht stil.. Het is een goed paard en Rosalie dacht in het laatse rechte eind mooi daar achter aan te gaan. Niet dus, Rosalie moest er met TTP omheen en dat koste nogal wat moeite.
en de finish. Ik had het idee dat ie ergens verder achterin het veld lag, tot ik hem opeens al voorbij zag rennen.... Iets te laat de foto gemaakt dus... Een hele nette vierde plek voor TTP

En toen was de beurt aan Tammy!
Ze wordt niet meer voorgewerkt, dus voor het defilé wordt ze nog even rondgereden

De start, ze ligt hier net achter een van de anderen, wel vrij voorin het veld. Volgens mij net achter nr 7.

En leuk, er liep een goed paard in :/ Fijn hoor, de eerste 500 meter ging in 1.10!!! Amper bij te houden dus...
Na 1 ronde ligt ze op de vijfde plek, degene die later wint ligt al op een kleine voorsprong, de rest houdt het amper bij

Ze kwam uiteindelijk in galop over de finish... Ze heeft het tot 1500 meter goed volgehouden, daarna verzuurde ze gewoon. Met haar nog een stuk of vijf paarden die op het laatste rechte eind helemaal op waren. Zo'n tempo is gewoon niet bij te houden
Tammy loopt meestal in de 1.18, deze koers ging in 1.15,6.... Maar we waren wel teveden dat ze het zolang vol hield in dit tempo, volgende keer kan maar hopen dat ze andere tegenstanders krijgt...