Uiteindelijk hebben we toch maar mooi 2 winstpunten te pakken gehad, 1 de eerste dag en 1 de tweede dag. De eerste proef ging beide dagen niet erg geweldig, Nap was er kijkerig en reageerde op alles wat er rond hem heen gebeurde (we moesten starten naast de drafbaan op Duindigt
)voor dag 1 had ik bij proef 1: 150 punten en proef 2: 160 punten.
De tweede dag liet ie me echt in de eerste proef in de steek. Hij ging er vandoor met zijn kop in de lucht precies op het moment dat de eerste koers op Duindigt van start ging. De tweede proef ging daarna super en met 165 punten hadden we toch maar mooi die 2e winstpunt te pakken
Tijdens het losrijden (op sommige foto's ontbreekt mijn hoofd omdat de fotograve de zoeker alleen op Nappie gericht hield
)Even poseren
(zit er zelf bij als een zoutzak
)Voor het juryhokje
Het gaat wel al steeds beter maar ik moet er echt goed bij nadenken. Helaas heb ik geen foto's van dag 2, toen heb ik namelijk extra gelet op het meer verzamelen en meer aan elkaar rijden en meer hoger instellen, dat ging ook gelijk stukken beter en heb ik diverse punten (o.a. middendraf van een 4 en een 5 naar 2x een 7
) maar ik moet zeggen dat ik hem nu wel een heel mooi kleurtje vind hebben [size=7]*best wel een beetje trots op mijn vent*[/size] Hij is in juni 7 geworden en toevallig dat ik hem gisteren heb opgemeten en hij op dit moment 1.59cm is! Laatste meting was 3 jaar terug en toen was ie nog 1.56cm
Maareh, Lipizzaners zijn over het algemeen niet zo groot hoor, althans in Nederland zowiezo niet, Nap zijn vader is 1.57cm, in Oostenrijk heb ik vorig jaar de nieuwe lichting Lipi's gezien en die zijn allemaal ruim 1.60cm daar willen ze ze liever wat groter zien tegenwoordig (zei de stalmeester