Hester en ik, aan het werk (dressuur)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:55

ja,maar kijk wel uit dat je paard niet gaat aanwennen door aleen maar op die slof te gaan hangen!!verder netjes hoor Haha!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:28

Ach een slof is goed zolang deze wel goed gebruikt wordt. En ik zie dus niet in waarom jij hem niet zou kunnen gebruiken Lachen.
Ziet er netjes uit, hoewel ik haar liever iets ronder zou zien, natuurlijk is het een Fjordje met een ontzettend dikke hals waardoor dat moeilijker wordt. Maar als je de slof er toch aan hebt zou ik haar iets ronder proberen in te stellen en genoeg been zodat ze wel van de slof afkomt, dus ontspannen naar beneden.

Groetjes Lara

teqil_mikey

Berichten: 2139
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:32

echt een hele mooie fjord zeg loopt ook echt leuk OK dan!

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 08:08

meiske16 schreef:
ja,maar kijk wel uit dat je paard niet gaat aanwennen door aleen maar op die slof te gaan hangen!!

Dat was zeker niet de bedoeling. Het is alleen om ons even door dit moeilijke punt heen te helpen, daarna gaan we vrolijk verder zonder slof Lachen

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:53

Oh, sorry ik wist niet dat ze 17 was Bloos Dan mag je supertrots zijn want ze ziet er heel goed uit OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 01:06

Mooie fjord, vind het sjabrakje er erg mooi bij staan! Welke kleur is dat? soort van bamboo?
Citaat:
Mijn instructrice vroeg of ik haar weleens met een slof had gereden, omdat dat ons allebei weleens heel goed zou kunnen helpen.

Toch iets goed fout als jou instructeur dat zegt. Als de mijne een soortgelijke opmerking zou plaatsen, zou het hoogtijd worden voor een andere instructeur. Maar goed. Het slofgebruik komt via deze foto's een beetje negatief in beeld, nu weet ik niet of het allemaal 'toevallige' momentopnames zijn, of dat het gewoon even niet ging tijdens het rijden die dag. Je zou beter kunnen proberen om de slof een aantal cm langer te laten, zodat als hij in verzet raakt, hij de kans krijgt om zelf tegen de slof aan te lopen ipv dat hij constante druk heeft op de slof, hier stompt hij na een tijdje rijden op af en gaat er niet eens meer op in. Maar voor de rest vind ik jullie wel een leuke combinatie om te zien

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:59

Leuke fotos mooi paardje hoor. Idd mooie manen!!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:13

Jullie zijn inderdaad een leuke combi, dekje staat erg goed.
Ik vind dat het nog wel ontspannender mag, en ook wat lager met losrijden. Hopelijk gaat dat je dan ook uiteindelijk lukken.

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:46

meiske16 schreef:
ja,maar kijk wel uit dat je paard niet gaat aanwennen door aleen maar op die slof te gaan hangen!!verder netjes hoor Haha!


ben ik mee eens!! toen ik shariff net had was die ontzetten drammerig en druk.. toen ik de slof erom deed was die hardstikke braaf en lief..!! maarja toen wou IK niet meer zonder! tot op een tijd dat ik op een andere stal ben gaan staan en shariff DAAR wel erg rustig was.. En zonder slof ben gaan rijden! dus pas op dat je niet verslaafd word an dat ding Knipoog

santalyd
Berichten: 83
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Lienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:06

Hoi, ik heb helaas geen ervaring en verstand van het rijden met een slof, maar vind jou en je pony er super uit zien!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:16

gabyfedde schreef:
Mooie foto's Marije!
Je hebt haar manen ook erg netjes gesnoeid!

gesnoeid..? goeie ! Haha! nee ff serieus.. Ik vind dat de slof iets teveel gebruikt wordt, staat bijna constant strak.. maar een leuk paardje hoor!

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:19

[***]"]
Mooie fjord, vind het sjabrakje er erg mooi bij staan! Welke kleur is dat? soort van bamboo?
[/quote]
Het is een mosgroen (armygreen) ankydekje.

[quote="[***] schreef:
Toch iets goed fout als jou instructeur dat zegt. Als de mijne een soortgelijke opmerking zou plaatsen, zou het hoogtijd worden voor een andere instructeur. Maar goed.

Waarom? Omdat ze me een tip geeft? Mag je als je lesgeeft niet iemand een slofteugel laten gebruiken? Ik vind dat echt nergens op slaan, ze zegt toch niet dat ik altijd met slof moet rijden.

Overigens heb ik al weer een paar keer zonder slof gereden en het gaat steeds beter! Nog drie weekjes en dan onze eerste officiele wedstrijd in 9 jaar Clown

santalyd
Berichten: 83
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Lienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:27

He, wat gaaf, zie ineens dat je in Beesd hebt gereden! Ik was daar ook.. was leuk om te zien, vooral de waterbak Lachen Ging het goed? Oh, wacht, ik lees je topic wel ff Knipoog
Gelezen! Gaaf zeg! Lijkt me leuk om zoiets te doen. Vond inderdaad dat het parcours er erg glad uitzag en zag sommige mensen toch maar meppen en ophitsen terwijl de paarden alle kanten op gleden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:10

Saar schreef:
Waarom? Omdat ze me een tip geeft? Mag je als je lesgeeft niet iemand een slofteugel laten gebruiken? Ik vind dat echt nergens op slaan, ze zegt toch niet dat ik altijd met slof moet rijden.


Ze mag je allerlei tips geven, maar ik vind niet dat een instructeur een lespersoon de tip moet geven om met slof te gaan rijden, een goedde instructrice/teur die kan je door de problemen helpen zonder hulpmiddelen. Het is toch de bedoeling dat degene die in het midden van de bak staat jou helpt met jou problemen door middel van rijden en ervaring? Om juist te voorkomen dat ruiters (snel) naar een hulpmiddel grijpen (dit laatste is niet voor jou gericht Knipoog maar in zijn algemeen), omdat de instructeur zelf de ervaring heeft of weet hoe het wel opgelost kan worden.

Ik ben van mening dat iedereen zijn eigen rijstijl heeft en dat iedere instructeur het op zijn/haar manier oplost, ala, maar dat betekend nog niet dat als het even moeilijk wordt ze maar de tip moeten geven goh probeer de slof eens een paar keer, je zult zien dat hij dan beter gaat lopen.

nogmaals dit is niet persoonlijk op jou gericht, maar gewoon mijn mening over instructeurs en de hulpmiddelen.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 19:35

Ik snap jouw redenatie wel, maar als je mij vorige week door de bak had zien stuntelen snapte je mijn instructrice vast ook wel. Ik vond het in ieder geval een waardevolle tip. Ik heb één dag (die op de foto) met slof gereden en het is al een wereld van verschil. Zonder slof gaat het nu ook een stuk beter

Kim_Aran

Berichten: 1001
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:40

Gave foto's!
Leuke fjord Kwijl

Palermo
Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Denekamp/wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:44

Leuk Paardje!!!! Haha! Haha! Haha! *LOL*

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:22

leuk paardje, hele mooie fjord om te zien!! OOk egt een fjord Knipoog