Dat dat kan is duidelijk (aan mij tenminste
) en ik vraag me af of dit volgens jullie nou aan de teugel lopen is. Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) en ik vraag me af of dit volgens jullie nou aan de teugel lopen is. Citaat:Op 2001-11-11 20:34, schreef xyzutu2:
Of heb je dan een andere term dan 'aan de teugel' nodig om hetzelfde te beschrijven?

) ???
\
) aan het longeren, zonder zweep of bijzetdingen. Nu kwam laatst mijn vriendind langs en die ruimde de drollen op terwijl ik [***] longeerde
. Op een gegeven moment kwam ze naast me staan en vroeg 'hoe laat je hem zo lopen?' want [***] begon weer eens een drafje met een deindend ruggetje en zijn hoofd 'in de houding'. Toen vertelde ik hoe ik dat met clickertraining opgebouwd had en dat ik als hij eventjes zo liep beloond werd en toen haalde ze opgelucht adem terwijl ze zei "Oh, maar dan loopt hij dus niet aan de teugel. Want dit is gewoon een kunstje". Yep, het hele leven is een kunstje maar dat laat ik even buiten beschouwing.
). Daarbij is zijn hele houding in draf verbeterd. Vroeger hadden zijn voorbenen altijd moeite om zijn achterbenen bij te houden (geloof me, dit is waar
) en draafde hij altijd alsof hij op de vlucht was. En nu loopt hij echt te springen aan de longeerlijn; zijn draf gaat niet meer alleen naar voren, maar ook omhoog en plotseling bestaat er zoiets als temporegulering! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
) maar denken jullie dat het paard ook zonder teugel aan de teugel/in de houding kan lopen?

Gelukkig bestaan de beesten wel zodat in elk geval moi ervan kan genieten (geniepig lachje }> ). Maar misschien doet de sint wel een duit in het zakje en zijn er met kerst wonderbaarlijke foto's te aanschouwen??? Als dat zo is zijn jullie de eersten die ze zien.