Ook ik zou graag commentaar en tips ed over mijn houding en het paards (been) houding horen, hier kan ik alleen maar van leren
Dag 1 (donderdag) ging ik er eerst op. Je kunt goed zien dat in het begin de teugels nog wat strakker staan en dat ik ze later steeds losser kan laten, daar werken we naartoe

Losstappen
1Drafje teugels nog op normaal formaat (in contact dus)
2Wending naar links

3Heel wat rondjes later weer een wending naar links
ZO moet het dus worden, op mijn zit hem in wendingen rijden en alleen wanneer hij niet reageerd de teugels erbij.
4Teugels mogen hier nog wat losser, maar hangen in elk geval al wel wat door.
5Dag2. Irma zat er eerst op maar durfde er niet meer op en Spider nam Irma alleen maar in de maling, dus ik erop. Foto's kijk ik wat kwaad, maar dat was ik ook.
Met aandraven maakt hij een 'leuke' bokkesprong. Hij doet zijn hoofd tussen zijn knien en komt voor omhoog, bij Irma deed hij dit dus steeds en ook elke keer wat hoger. Toen ik erop zat flikte hij het ook, maar dat doet hij nu ook niet meer hoop ik voor hem, anders wordt ik nog veel kwader! ~~}> Anne met zweep in een braaf drafje
6Stills uit een filmpje, hier is goed te zien dat hij erg wakker was. Niet aan het opletten op ons, maar op van alles om zich heen. Kop in de lucht en oortjes ver naar voren. (vooral op still 2 te zien)
7Op de laatste still ontspant hij zich weer een beetje en gaat dan ook meteen beter lopen van voor.
Kijken of Spider wat wilde verruimen in de draf is dit volgens mij.
8Een wending in stapjes:
1: Rechtstellen. 2: Wending inzetten. 3, 4 en 5: wending zelf. 6: Weer rechtstellen

Dat was het 'weer' voor deze keer, ik hoop dat te zien is dat het al een flink stuk beter gaat op wat dingetjes na maar die worden ook nog wel goed.
Alles wat je met je paard doet is eigenlijk al werken, maar zodra hij ervoor moet lopen helemaal. Als je alleen maar in de krul getrokken paarden wilt zien, prima! Maar ga dan niet lopen zeuren in een topic van mij, je hoeft niet te kijken!
:P