Irma wil graag commentaar over het rijdkundige gedeelte.
Géén commentaar over hoofdstel (die werkt goed genoeg, stuk beter dan het prachtige blauwe halster) en zadel (zonder zadel loopt hij stuk ruimer dan met, dus ligt het toch niet helemaal goed denk ik)
Hier komen ze dan. Dag 1, ik ging er eerst op en Spider was dus al wat losjes gereden door mij.
Stap van achteren:
1Weet niet zeker of dit nu draf of stap is

2Drafje. Spider maakt met aandraven een klein huppeltje, Irma schrok hier wat van en Spider maakt ehier misbruik van en maakte het sprongetje dus steeds groter om haar van haar stuk te brengen. Het werkte wel (ze was goed bang) maar zette toch door!
3Nog meer draf
4Nog wat draf
5Dag 2. Irma ging er meteen op en was erg gespannen, want Spider was wat wakkerder dan donderdag (dag 1 foto's) en Irma was niet vergeten dat Spider zo'n leuke huppeltjes maakte voor de draf.
Irma durfde dus niet te draven, wanneer ze dit op mijn aandringen toch deed, maakte Spider een hele hoge huppel, waardoor zij hem meteen liet stilstaan of stappen (gaf hem zijn zin dus) wanneer ik hem door op te drijven in draf zette was er niets aan de hand. Irma zou graag willen weten hoe ze dit de volgende keer het beste op kan lossen. Ik heb gezegd gewoon doorzetten, alles uitzitten en hem in draf zetten, wat hij ook doet hij moet in draf. Maar misschien hebben jullie betere tips voor haar?
6Met een 'oh oliebol touwtje'

7
8
9Geen draffoto's van vandaag, omdat ik steeds op moest letten wanneer ze dit deed om haar aan te moedigen.
Commentaar is dus welkom, vind Irma alleen maar makkelijk want dat maakt haar misschien wat zekerder op dit paard.

Haar benen lijken gewoon naar beneden te hangen. ( meestal dan) Maargoed als ze een beetje bang is op Spider zou het idd zo kunnen zijn. Dat is dan ook helemaal niet gek.