)Ik rijd nu ongeveer 1 1/2 maand op Warina en het vordert lekker.
Maar wij lopen nu tegen een probleem op...
In de buitenbak (overdekt, zeer ruim, zand bodem, normaal tot matig zwaar) wil ze steeds van de hoefslag af, dus je bent aan een stuk door met opnieuw recht richten, binnenbeen erbij houden, aandacht van paard erbij.
Het is niet echt naar binnenvallen want wanneer je een figuur rijdt valt ze niet naar binnen.
Bij stelling naar binnen aannemen moet je je binnenbeen er echt onwijs aanhouden... doe je dat niet loopt madam doodleuk naar het midden.
In de grote binnenbak (redelijk van dezelfde afmeting, maar houtsnipper bodem, hoefslag is ook te vergelijken) heeft ze er totaal geen last van. De kleinere binnen bak (zelfde bodem maar wel een stuk zwaarder, waardoor ik er ook niet veel/niet rijd) heeft ze het ook niet. Alleen in de galop op een volte wil ze af en toe weleens naar binnen vallen wanneer ik mijn binnenbeen er niet genoeg aan houdt.
Met buitenrijden heeft ze helemaal nergens last van

nou zit ik dus in een buitenbak crisis

Het is ook niet zo dat de hoefslag veel dieper/hoger/zwaarder/lichter is dan de rest van de bak....
Ik ben nu de hele tijd veel overgangen aan het rijden en veel figuren maar veel verbetering zie ik er niet in.
Rechtrichten en been erbij... maar na een uurtje rijden vallen mijn benen er bijna af van vermoeidheid
en aan de ontspanning hebben we dan ook niet veel kunnen werken.Daardoor vermijd ik deze bak ook wat meer, maar dat vind ik niet echt de bedoeling.
wie O wie helpt mij met dit raadsel?

want ik zou echt helemaal niets meer weten