ik heb hier nog nooit moeite mee gehad en rijd al jaren paarden in maar nu is er een paard wat absoluut niet of bijna niet wil halthouden. Qua rijden e.d. is hij super gehoorzaam en krijg enorm veel complimenten. hij reageert overal erg snel op en is absoluut erg leergierig. ik heb dan ook verder geen problemen. hij wil gewoon niet tot stilstand komen, behalve met op en afstijgen. hebben jullie nog wijze ideeen?
groetjes

)
Als je dan wegstapt gaat hij er niet vandoor, maar in zijn eigen sukkelige luie tempo.
, maar nu blijkt dat dus helemaal niet zo te zijn, ik zie eigenlijk geregeld paarden van anderen die precies hetzelfde doen, vooral als iemand erop zit. Die van mij heeft het niet echt in de bak, vooral in het bos of als ik bijv bij de bakken voor de les nog een kwartier moet wachten, gaat ie na 5 - 10 minuten staan draaien etc.
Daarom oefen ik het nu ook veel ernaast, omdat ik hem dan wel goed kan laten stilstaan en eigenlijk hoop ik dat hij het op den duur zo ook onder het zadel leert. Maarja, zit natuurlijk ook in de aard van het paardje.