Vandaag was ik alleen en het resultaat mag er best wezen
Voor meer info over Moby: zie [ITP] http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=269926
Even stappen:

Stukje draven:

Wegdraven vanuit stap. Zijn hoofd staat er jammer genoeg niet op, maar ik vond het toch een mooie foto omdat je duidelijk ziet hoe hij z'n achterhand gebruikt. Wie weet gaat hij nog leuk dressuren in de toekomst? Wie zal het zeggen.

Drafje andere kant op, hij ziet iets spannends:

Af en toe heeft hij de neiging om naar je toe te komen "kruipen". Hier krijgt hij een prikje met de longeerzweep om hem weer naar buiten te sturen:

Alles bij elkaar zijn we misschien 10 minuten bezig geweest, incl. in- en uitstappen. Moby heeft natuurlijk nog helemaal geen conditie, bovendien is alles nieuw en spannend dus na die 10 minuten is hij echt wel moe. Het gaat er nu meer om dat hij wat basiscommando's (stap-draf-ho-halt-etc.) bijgebracht krijgt. Hij pakt alles redelijk goed op, alleen vraagt hij zich soms nog wel af waar het allemaal goed voor is
Naast beginnen met longeren, leert hij nu ook naast te lopen aan een halster en voetjes te geven. Ook leren we hem dat wortelen om op te eten zijn
De eerste keer dat we ermee aankwamen keek hij behoorlijk schuin: "Je denkt toch niet dat ik dat ga eten hè? Die dingen zijn oranje!!" >;)Special thanks: batje voor het maken van de foto's!!
(overkomt me iedere keer)