Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mandylover schreef:Ik rij nu dik 7 jaar, maar ik heb maar 1x gesprongen toen ik nog les had. Ik hoef ook niet hoog te springen, gewoon een centimeter of 40/50. We hebben niet van die staanders en balken. Misschien kunnen we ze wel van de buren lenen...Ik heb het al geprobeerd met en zonder zweep. Ik ben zo bang dat als ik staanders met een zware balk neerzet, dat hij doorloopt en zich bezeerd. Het is niet mijn paard en hij is ook al 18 maar nog fit genoeg hoor. Ik ben niet bang om te springen, maar bang dat het paard zich bezeerd.
nu zie ik het

Anoeska schreef:Laat dat springen dan maar lekker zitten!
) dat dit probleem vaker voorkomt, en dat het vaak werkt dat je er een (oudere) wel goed springede pony voor zet. Dus dat eerst de "wel-springende-pony" over het hindenis springt, en daarna, jij met je verzorgpony erachter aan.
!!) ook regelmatig vrij springen en dit vind ze erg luek!! Zij springt vrij veel beter en soepeler dan dat ik erop zit. Nee heb je Ja kun je krijgen, toch!!
) Zij springt vrij veel beter en soepeler dan dat ik erop zit. Nee heb je Ja kun je krijgen, toch!!
astrid springt ook niet!
ze vind het niet leuk maar je krijgt haar er dan echt niet overheen! zelfs niet over een stapbalk! en als je doorgaat wordt het gevaarlijk! ,je kan er afvallen en weet k het wel niet wat allemaal breken! het is jammer maar gewoon niet springen met je verzorgpaardje! maja dat is dus al gezegt
gewoon fijn dressuurrijden of buitenrijden doe je je verzorgpaardje een veel groter plezier mee