Woestein @ work tijdens de les van A8H

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:09

Wat ik bedoel, is dat je zegt dat je geen foto's meer wilt plaatsen na enkele reacties hier (ik ga de quote niet opzoeken, maar het staat er wel in). Als je dat doet, zien we alleen deze foto's en kunnen wij de verbetering niet zien die je met hem doormaakt. Snap je?

Voor en na foto's kun je doen als je bijv. oude rijfoto's hebt, dus voor je bij A8h terecht kwam. Dat je die erin zet, een paar, om het door jou gevoelde en door anderen "geziene" (hoe zeg je dat Verward ) verschil duidelijk te maken voor de mensen die er niet bij waren.

Ik heb alleen een aanmerking gemaakt op het commerciele oogpunt, ik heb daar dan ook alleen op gereageerd. Verder voelde ik me ook niet aangesproken oorspronkelijk Knipoog.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 14:41

Woestein schreef:
Oja Pellie:

Heel erg bedankt voor het maken hoor!
Kan ik je de volgende keer weer vragen?
Beloof dat ik ze dan niet zal plaatsen Knipoog


Denk dat je deze bedoeld....
Zoals je ziet een dikke knipoog erbij...
Dus de volgende keer plaats ik ze gewoon hoor!

Alleen kan dat nog wel even duren, eerst mijn zadeltje moet onder de loep genomen worden, mijn rugje kliert ontzettend en heb nu 3 weken geen fysio...
Al met al..
Ik zie me niet al te vaak rijden voorlopig..

Nu stop ik want ik zal Woes eens even gaan pesten...

Zal even snel nog een voor en tijdens foto plaatsen..

Groetjes Angenita

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 14:56

Hierbij de voor en tijdens foto's:

Stap (helaas niet tijdens hetzelfde stapmoment..):
Voor:
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding

Draf
Voor:
Afbeelding

Afbeelding

Tijdens: (ook niet echt tijdens hetzelfde moment..)
Afbeelding

Mischien dat dit iets duidelijk is?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:30

Anouki, laat ik dit zeggen. Ik denk dat je mijn reacties niet goed gelezen hebt. Wij zijn hier aan het werk met een paard wat uit balans liep. We proberen het paard weer zijn goede balans te geven dat hij met zo min mogelijk problemen kan doen wat van hem gevraagd wordt. En dit is reclame voor mij hoor, al is dat niet als zodanig bedoeld.
Maar wat verwachten jullie met z'n allen eigenlijk........als je volgens mij daaraan wil voldoen moet je echt kunnen toveren! En dat kan ik niet.
Maar jullie vinden en denken gewoon wat je wil denken...ik en A en de rest van de aanwezigen hebben de verandering gezien en ervaren. A en ik hebben het zlef gevoeld. Een beter oordeel en wel overwogen kan je niet krijgen, lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:55

Dank voor je uitleg. Als ik het kort samenvat klopt het dan:
dat je een paard recht maakt dmv je zit [gewichtshulp]. Een recht paard is in balans en daarmee klaar voor het echte werk. Er bestaan geen gradaties in balans, balans is wel of niet aanwezig. Indien er balans is worden oefeningen alleen geleerd en niet getraind [de balans is er immers al]. Een paard dat in balans is kun je niet overbelasten. [Heeft dat laatste nog consequenties voor de volgorde waarin je oefeningen aanleert in de trianing. Bijv. kun je net zo goed eerst met appuyeren, pirouettes beginnen en daarna pas SB, travers en vierkante voltes of zit daar wel een volgorde in? En waarom?]


Aqua8horse schreef:
Maar wat verwachten jullie met z'n allen eigenlijk........als je volgens mij daaraan wil voldoen moet je echt kunnen toveren! En dat kan ik niet.

Je hebt zelf natuurlijk wel heel hoge verwachtingen geschapen. Omdat je zelf meerdere malen hebt geschreven dat jouw systeem revolutionair is en dat de Nederlandse dressuurtop nog wat van je zou kunnen leren. Dan verwacht ik toch wel iets heel bijzonders en dat tonen deze foto's niet. Het zijn aardige plaatjes meer ook niet.
Het kan best zijn dat het live anders toont daar hou ik rekening mee, daarom wil ik het graag allemaal een keer zien.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:39

heyhey, mooi paardje hoor!
Ik ben het helemaal met de rest eens hihi dus niet veel toe te voegen.
Alleen op foto 2 zie je helemaal het bit, door zijn mond getrokken, das niet echt netjes.
maar leuk paardje hoor

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 22:47

roylinde schreef:
Alleen op foto 2 zie je helemaal het bit, door zijn mond getrokken, das niet echt netjes.


Is maar goed dat dat aan de buiten en niet aan de binnenkant is..Haha!
Maar op dat moment brak hij uit....en neem maar van mij aan...zonder druk van de buitenteugel kreeg ik hem echt niet de goede kant op...

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:14

Ja, dat is inderdaad beter! Knipoog

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:18

Wat een knappe haf zeg! Die voorpluk! Super!