Gelukkig was Wouter na een telefoontje bereid om ons uit de brand te helpen en kwam onze kant op.Nou, we hebben het geweten...
Wout was steng, doch rechtvaardig en heeft ons allen flink aan het werk gezet
. Omdat Sil en ik binnenkort de overstap willen maken naar de L1, kon het geen kwaad om eens de min-puntjes kritisch onder de loep te nemen. Aangezien dat toch merendeel basispunten waren, hebben we ons daar vooral op geconcentreerd. Omdat Silvi de laatste tijd zich nogal sterk kan maken op één teugel, heb ik me vrijwel de gehele tijd bezig gehouden met gelijke druk op twee teugels. Gewoon handen stilhouden, been eraan, hoofd recht voor het lijf houden. Daarna véél overgangen gereden, waardoor Silvi heet en sterk werd, maar er wel beter aan kwam
. De achterhand moet nog veel meer geactiveerd worden, we zij daar hard mee aan het werk!Wat betreft mijn eigen houding: ik moet meer rechtop zitten, doordat Silvi nogal sterk wordt van voren, duik ik nogal eens voorover. Ook merkte Wouter op dat ik m´n been meer op z´n plek moet houden, ik trek ze onbewust een beetje op, wanneer ik meer been moet geven. Altijd nuttig, een vreemd oog, die je weer eens met de neus op de feiten drukt!

zie hieronder wat foto´s:
aan het begin van de les wat links en rechts inbuigen:
Silvi wil graag lekker diep, zie hier wat dus niet meer mocht:
Overgang terug rijden en proberen silvi niet op de kop te laten duiken:
En weer wegrijden:
let op: teugels niet te lang laten worden....:
een close-upje, jammer dat we er nèt niet helemaal op staan:
niet te diep laten worden, riep Wouter hier vast.. .

Zo is het al iets beter...

Een galopje, heb dan moeite met rechtop zitten, omdat Silvi zich dan lang wil maken. Ze heeft nog moeite met sluiten:
Sil was het niet eens met deze oefening, halthouden op X....:
Na een paar keer oefenen, ging het al weer iets beter:
En weer wegdraven:
Aan het einde, halsstrekken en lange teugel:
en omdat ik toen echt op was, was mijn allerbeste groom bereid om Sil nog wat rondjes op adem te stappen, zodat ik wat kon drinken....

*check dat lipje*
.....
hè Wouter??