Nu is het een vrij soepel paard voor haar doen, maar ontzettend eigenwijs en brutaal. In het begin had ik dan ook alle tijd nodig om haar redelijk rechtuit te laten lopen en ontspannen. Want racen, bit vastpakken en omdraaien waren erg favoriet bij haar!
Het gaat momenteel erg relaxt, maar sommige dingen.... sommige dingen wil je dan toch wat beter he! Nu is het een overduidelijk feit dat Kiera erg overbouwd is... Dit merk je erg bij het gebruik van de achterhand, dat is echt drama!
Iemand enige tips om haar te leren te concentreren op de achterhand ipv elke keer weer terugvallen op de voorhand en soms zelfs hangend in het bit...
Verder nog wat tips gevraagd voor wijken voor druk... Ik heb het idee dat ze scheef in de rug zit, maar daar kan ik weinig aan doen. Het is niet mijn paard en ik rijd haar 1 a 2 keer in de week. Achterwaarts, zijwaarts, wijken van bijvoorbeeld C naar E gaan allemaal vrij redelijk. Sinds vandaag ook schouderbinnenwaarts over de lange zijde! MAAR... alles alleen rechtsom en wijken naar links
het lijkt wel alsof ze is afgestompt aan haar linkerzijde... en als ik (met veel geduld..) aan de gang ga met bijvoorbeeld zijwaarts naar rechts of naar rechts wijken, dan heb ik gewoon echt ruzie met haar en is er niets meer te beginnen, dan is ze met alles dwars. Dan wilt ze niet meer stilstaan, niet meer normaal voorwaarts en is totaal niet meer ontspannen.Ik ben met haar echt heel ontspannen bezig, ze hoeft voor mij niet altijd helemaal aan de teugel. Ik vraag het wel, maar eigenlijk doet ze het amper, wel gewoon ontspannen met haar neusje naar beneden. Ze doet bijna alles direct op been en stem, alleen de rem is dan nog wel eens kwijt, maar met een (vrij stevige jammer genoeg) ophouding stopt ze wel. (daar zijn we nog mee bezig, komt wel goed)
Maar dat ze dus zo in gevecht gaat als ik iets probeer waar ze moeite mee heeft, is dus niet handig, er valt dan niets meer te beginnen met haar en je zou haar in de mond moeten gaan trekken wil je "iets" eruit krijgen en dat is natuurlijk niet de bedoeling (maar wordt door de eigenaren etc wel gedaan)
Iemand tips?
Die zuidhorn van mij is ook overbouwt.. Tis heel erg oeilijk om die achterhand eronder te zetten, probeer binnen been en buiten teugel, en maar blijven drijven. Meestal gaat dat dan wel redelijk..
) Maar daar was even wat been erbij en voor loslaten voldoende.... dus heb het nu wel even moeilijk met zo'n paard wat dan niet meteen goed reageert
Neej probeer idd overgangen te rijden en gewoon met binnen been en buiten teugel en idd wat je op msn zei die overgangen op je zit rijden
dat sommige mensen dan toch nog zo minderwaardig kunnen denken. Iig daarboven staan en lekker doorgaan.